Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › augusztus 10.
1989  1990
1990. június
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1990. július
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége közleménye

"a zajló politikai események közepette nem jut elég figyelem sok fontos kérdésre, így a rokkantak ügyére sem. A kibontakozott piacgazdaság körülményei közepette a megszűnő munkahelyekről elsősorban egészségkárosodott emberek kerülnek utcára. "
SZER, Magyar híradó:

Cigány Népfőiskola Miskolcon

"Ma délután kettőkor kezdődött annak a cigánynépfőiskolának a nyitótábora, melynek a Miskolc melletti oktatási központ ad otthont az elkövetkezendő egy éven keresztül. A Phralipe miskolci tagozatának kezdeményezésére a megyei Művelődési- és Módszertani Központ szervezte a főleg cigány fiatalok képzését elősegítő tanfolyamot. Ma olyan 17 és 30 év közöttiek hallgatnak előadásokat, akik valahol már vettek részt szervező munkában, vagy érzik a tenniakarást. "

Közlekedés a világkiállításon - Vita a MTESZ szervezésében

1989. február 21., kedd - Az 1995-re tervezett Budapest-Bécs világkiállítás látogatóinak közlekedésével összefüggő kérdésekről rendezett vitát kedden a MTESZ Közlekedéstudományi Egyesülete. A tanácskozáson részt vettek a Magyar Építőművészek Szövetségének képviselői is.

A szakértők számításai szerint a világkiállításhoz kapcsolódó
infrastrukturális beruházások több mint 60 milliárd forintba
kerülnek. Ezek azonban olyan létesítmények, amelyeknek megépítése a
világkiállítástól függetlenül is indokolt. Mindenképpen meg kell
építeni például a Budapest-Bécs közötti autópályát. A tervek szerint
az építkezés külföldi működőtőke bevonásával meggyorsítható.
Amennyiben az új út fizető autópálya lesz, a költségek 15-20 év
alatt megtérülhetnek. Ugyancsak fontos a két főváros közötti
vonatközlekedés korszerűsítése is. A vitában elhangzott: szükség
lenne egy kis kapacitású repülőtérre Esztergom térségében, amely
magánrepülőgépeket és helikoptereket fogadna. Mások véleménye
szerint ehelyett inkább a Ferihegyi repülőteret kellene bővíteni.

    A közlekedési szakemberek mérlegelték, hogy a világkiállítás
helyszínéül javasolt területeknél milyen közlekedési beruházások
szükségesek. Jelenleg még versenyben van Gazdagrét, Aquincum, Csepel
és Kőbánya. De bármelyik területet jelölik ki, okvetlenül be kell
fejezni a fővárost övező M0-ás autógyűrűt, valamint megépíteni a
Lágymányosi hidat. Amennyiben Gazdagréten lesz a világkiállítás,
akkor célszerű a Kálvin térről a rendezvény helyszínéig új
metróvonalat építeni. Aquincum esetében a Duna budai partján
autópálya építése indokolt. Olyan műszaki megoldást kell keresni,
ami nem gátolja túlzottan a budai közlekedést. A tanácskozáson
elhangzott: a világkiállítás - amennyiben hazánk megkapja a rendezés
jogát - 1995 áprilisától októberig tart. Ez idő alatt a becslések
szerint 14-16 millió látogatóra lehet számítani. (MTI)


1989. február 21., kedd 17:32


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD