Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › július 27.
1989  1990
1990. május
HKSzeCsPSzoV
30123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1990. június
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1990. július
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Balkantourist közleménye

"Felelősségünk teljes tudatában kijelentjük, hogy jelenleg az idegenforgalmi főszezon normális mederben zajlik, a Bulgáriába történő utazást kizáró vagy azt gátló komoly tényezőről nincs tudomásunk, beleértve a közbiztonsági helyzetet is."
SZER, Magyar híradó:

A SZER és a Kossuth Rádió nézeteltérése

"a Szabad Európa Rádió kilenc nyelven sugároz műsort. Ezeket kilenc, egymástól független szerkesztőség készíti. Szerkesztőségek, amelyek erkölcsi, világnézeti, politikai alapkérdésekben egyetértenek, de a napi politikai, vagy nemzeti érdeket érintő ügyekben gyakran eltérő, vagy olykor egymással ellentétes véleményen vannak. Természetes, hogy ez a véleménykülönség is megmutatkozik a műsorokban. Kétnyelvű, erdélyi vagy felvidéki hallgatóink a megmondhatói annak, hogy mennyire így van ez. "

Magyar-csehszlovák gazdasági kapcsolatok

A Kossuth Rádióban múlt csütörtökön az Esti magazinban a
magyar-csehszlovák gazdasági kapcsolatokról folyó tárgyalásokkal
kapcsolatban többek között ezeket hallhattuk:

    - Ismét szóba került a közös autógyártás lehetősége. Kezdetben
arról tárgyaltak, hogy a magyar ipar alkatrészekért és
részegységekért évi 40-50 ezer Skodát kaphatott volna. Ez a terv
meghiúsult, mert Magyarország egy típusból ilyen sok kocsira nem
tartott igényt.

    Ilyen sok kocsira Magyarország nem tartott igényt - nem hittem a
fülemnek. Pont akkor, amikor másról sem beszélnek és regélnek évek
óta, mint az autóhiány enyhítéséről, pont akkor közlik, hogy az
elmúlt időben azért hiúsult meg egy együttműködés, mert úgymond
ilyen sok autóra Magyarország nem tartott igényt.

    Ez a hír, illetve bejelentés számomra teljesen érthetetlen.
Igaz, a pongyola fogalmazásból nem derül ki, hogy vajon melyik
Skodából kaptunk volna 40-50 ezer darabot évente. Ha a régi,
kifutott modellből, akkor tényleg el lehet gondolkozni azon, hogy
érdemes-e ilyen nagy tételben átvenni. De úgy fogalmazni és
kijelenteni, hogy egy típusból ilyen sok kocsira Magyarország nem
tartott igényt, felelőtlenség, és meghazudtolása az eddigi
elképzeléseknek és terveknek, hiszen hasonló mennyiségről beszéltek
a Suzuki és az új Zaporozec, vagyis a Tavria tárgyalásával
kapcsolatban is. Vagy talán a hazai illetékesek titokban végleg
lemondtak a magyar autópark felújításáról és az autóhiány
felszámolásáról? +++


1989. május 9., kedd


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD