|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Balkantourist közleménye
"Felelősségünk teljes tudatában kijelentjük, hogy jelenleg az
idegenforgalmi főszezon normális mederben zajlik, a Bulgáriába
történő utazást kizáró vagy azt gátló komoly tényezőről nincs
tudomásunk, beleértve a közbiztonsági helyzetet is."
SZER, Magyar híradó:
A SZER és a Kossuth Rádió nézeteltérése
"a Szabad Európa Rádió
kilenc nyelven sugároz műsort. Ezeket kilenc, egymástól független
szerkesztőség készíti. Szerkesztőségek, amelyek erkölcsi,
világnézeti, politikai alapkérdésekben egyetértenek, de a napi
politikai, vagy nemzeti érdeket érintő ügyekben gyakran eltérő, vagy
olykor egymással ellentétes véleményen vannak. Természetes, hogy ez
a véleménykülönség is megmutatkozik a műsorokban. Kétnyelvű, erdélyi
vagy felvidéki hallgatóink a megmondhatói annak, hogy mennyire így
van ez.
"
|
|
|
|
|
|
|
Ütemterv szerint épül az M0-ás körgyűrű
|
1989. április 12., szerda - Nagyszabású földmunkák kezdődtek a Csepel-szigeten az M0-ás budapesti autópálya körgyűrű építésének részeként. Negyven-ötven teherautó naponta többszöri fordulással átlagosan ezer köbméter földet hord erre a területre - jelenleg főként a sóskúti bánya meddőanyagát - a töltéshez, a leendő út alapjaihoz. Itt egyébként a gázvezetéket, a víznyomó csöveket már lefektették, felettük húzódik majd az út. Mindez azonban csak egy szakasz az 1990 végére elkészülő, összesen 14,9 kilométer hosszú autópálya félgyűrűnek, amely, mint ismeretes, Budapest alatt az M5-ös Kecskemétre futó, illetve a budai oldalon a pécsi 6-os utat köti majd össze úgy, hogy közben a Csepel-szigeten vezet át. Az átadás után érezhetően csökken majd a főváros útjainak zsúfoltsága, a jelenleg még kényszerűen Budapesten átmenő forgalom egy része elkerülheti a várost.
Ez évben összesen 1,2 milliárd forint értékű munkát kell elvégezni, ehhez egyebek mellett 1,5 millió köbméter föld megmozgatása tartozik. Dolgoznak Dunaharaszti közelében is, ahol egy 3,5 kilométeres szakaszon már a pályaszerkezet alsó betonrétegét terítik a gépek, erre fektetnek majd három aszfaltréteget. Ugyancsak munkát ad az 51-es út süllyesztése, hogy majd az M0-ás utat keresztezve ez alatt fusson tovább. Készül a két Duna-híd is. A soroksári oldalról a Csepel-szigetre átívelő híd szerkezeti elemei már össze is érnek, így gyalog átjuthatnak rajta az építők. A Hárosnál a nagy Duna fölött készülő híd acélszerkezeti elemeit most helyezik be az óriás daruk. Ugyancsak épül az üzemmérnökségi telep is, innen látják majd el az út működéséhez szükséges munkálatokat, az esetleges burkolatjavításokat, télen a szórókocsik irányítását, a karbantartást. (MTI)
1989. április 11., kedd 21:18
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|