|
|
|
|
A Magyar Pedagógiai Társaság közleménye (1. rész)
(OS)
|
1990. július 23., hétfő - A Magyar Pedagógiai Társaság évszázados hagyomány folytatójaként, a neveléstudomány és a pedagógiai haladás iránt elkötelezett peddagógusok szervezeteként definiálta magát újra kora nyári közgyűlésén. Úgy ítélte meg, hogy a pluralizmus feltételei között, a pedagágus szakmai szervezetek, egyesületek gyarapodása mellett is megőrizheti súlyát a pedagógustársadalomban, ha képes széles rétegeinek fórumot teremteni a szakmai érdekek artikulálására.
A szükségszerűen önkritikus számvetés és megújulás jegyében arra kíván vállalkozni a mintegy kétezres tagságú szakmai szervezet, hogy a rendszerváltozás felelősségteljes időszakában a pedagógia, a nevelés tudományának és gyakorlatának érdekeit és értékeit felmutassa; részt kérjen a közoktatási rendszer előtt álló problémák megoldásából; elősegítse az örvendetesen sokszínű, irányzatok mentén tagolt pedagógiai szakma nélkülözhetetlen konszenzusát az alapkérdésekben. S hogy aktív részese legyen annak a dialógusnak, mely az iskoláról, maradandó értékeiről és működési zavarairól, megoldásra váró válságairól és a változtatás irányairól, valamint javításra váró feltételeiről folyik világszerte és itthon - az intézményhasználók, az intézményfenntartó önkormányzatok, az államhatalom és a szakma képviselői között.
A közgyűlés után a Magyar Pedagógiai Társaság 20 megyei (fővárosi) tagozatában, 21 szakosztályában folytatódik a munka. A gyakorlati pedagógia élenjáró mestereit, műhelyeit, a kutatóhelyek, a pedagógusképző intézmények, a pedagógiai sajtó szakembereit egyesítő társasági élet remélhetőleg segít a nehéz helyzetben lévő szakma fejlesztésében. A Társaság megőrzi kezdeményező szerepét a VI. Nevelésügyi Kongresszus szervezésében, bízik a rendezvény köré csoportosuló társadalmi összefogásban, konstruktív eszmecserékben.
A Társaság tevékenységének dinamizálása jegyében ült össze - nem sokkal közgyűlési létrehozását követően - az elnökség, melynek 41 tagja a szakosztályok és tagozatok által delegált személy, további húsz főt pedig közvetlenül a közgyűlés választott. Az elnökség összetétele tükrözi a megújulási szándékokat, egyebek mellett jelentősen csökkent átlagos életkora, tágult a társaság irányításában érintettek köre. Több elnökségi tag egyben más pedagógiai egyesülés, szakmai csoport reprezentánsa is.
Az elnökség rendkívüli ülésén ügyvezető elnökséget választott. A társasági alapszabály előírásai szerint működő ügyvezető elnökség hivatott arra, hogy működésével a Társaság keretei közt konszenzust kereső pedagógiai irányzatok, ,,iskolák,, közt kapcsolatot teremtsen. (folyt. köv.)
1990. július 23., hétfő 19:50
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|