|
|
|
|
Veszélyes anyagok a közutakon
|
1990. július 23., hétfő - A közelmúltban több napilap is
foglalkozott veszélyes anyagok szállítása közben bekövetkező
balesetekkel, illetve ennek kapcsán a hazai baleset- és
katasztrófaelhárítás hiányosságaival. Olyan írás is megjelent, amely
a veszélyes vegyi áruk közúti szállításáról többek között azt
állítja, hogy a tartálykocsikra egyetlen biztonsági rendelkezés
vonatkozik: a sofőrök nem hagyhatják el járművüket.
Kupfer Dezső, a Közlekedési és Hírközlési Minisztérium főosztályvezető-helyettese szerint ez nem felel meg a valóságnak. Magyarország 1979-ben - 20 európai ország mellett - csatlakozott a ,,Veszélyes áruk nemzetközi közúti szállítására vonatkozó megállapodáshoz,, (ADR), melynek előírásait a közlekedési miniszter a belföldi forgalomra is kiterjesztette. Az ADR ugyanakkor nem szabályozza - ez nem is feladata - az ellenőrzést vagy a katasztrófaelhárítást. A minisztérium további intézkedéseket is tett, így ez év márciusa óta az etilén és több más, különösen veszélyes anyag is csak olyan, hatóságilag kijelölt útvonalon szállítható, amely - a régebbi gyakorlattól eltérően - a fővárost teljesen elkerüli. (MTI)
1990. július 22., vasárnap 15:02
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|