Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › július 19.
1989  1990
1990. május
HKSzeCsPSzoV
30123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1990. június
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1990. július
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Vasárnap:

lakitelki falunap

" A politikai és a különféle szórakoztató programok reggel hat órától estig a község piacterén és a tőserdei Holt-Tisza partján zajlanak. "
BBC, Panoráma:

Moszkva adósságai

"Gorbacsov egy nyilatkozatát többen úgy értelmezték, hogy Moszkva bizonyos adósságainak törlesztését talán átütemezik. De miért lenne szüksége viszonylag kevés egy főre jutó adósságállománnyal rendelkező Szovjetuniónak átütemezni a visszafizetést?"

Az Áfor kész a légszennyezés csökkentésére

1990. július 20., péntek - Évente 50 millió forintba kerülne ha a Budapesten forgalomba hozott dízel- és tűzelőolajba égésjavító adalékot kevernének. A jobb hatásfokú üzemanyaggal működő autóbuszok, tehergépkocsik jóval kevesebb az egészségre rendkívül veszélyes szénhidrogén-származékot pöfögnének a levegőbe. Budapest levegőjének koromszennyezése például évi 140 tonnáról 60 tonnára csökkenne. Sokorai István, az Áfor vezérigazgatója az MTI munkatársának érdeklődésére ehhez azt is hozzátette, sajnos külföldi adalékanyagot kellene használnunk, hazaival ugyanis sokkal drágábban tudnánk ugyanezt az eredményt elérni.


Az Áfor, amelynek azonban még ehhez az olcsóbb megoldáshoz sincs
elég pénze, most támogatókat keres az akcióhoz. Az MTI munkatársának
érdeklődésére Balthazár Zsolt, a Környezetvédelmi Minisztérium
környezettechnológiai és védelmi főosztályának vezetője úgy
nyilatkozott: ők hajlandók részt vállalni a költségekből, de mielőtt
végképpen elkötelezik magukat, meg akarnak győződni többek között
arról, hogy a szóbanforgó korom- és szénhidrogén-kibocsátást
csökkentő adalékanyag nem okoz-e másfajta szennyezést. A
finanszírozás azonban, mondotta végül a főosztályvezető, még az ő
bekapcsolódásukkal sincs megoldva, további partnereket kell keresni.

    A másik lehetséges közreműködőnek, a Közledekési és Hírközlési
Minisztériumnak, nincs e célra költhető pénze. Szoboszlay Miklós, a
minisztérium főmunkatársa kifejtette: véleménye szerint nem is a
tárcák összefogására, hanem kormányzati döntésre lenne szükség a
program átmeneti segítéséhez, végül pedig el kellene jutni oda, hogy
maguk a környezetszennyezők fizessék meg a szennyezéscsökkentés
költségeit. Így végső soron ő azt tartja az egyetlen reális
megoldásnak, ha a megfelelő vizsgálatok után kiválasztott
adalékanyag költségeit a dízelolaj árában érvényesítik. (MTI)



1990. július 19., csütörtök 21:40


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD