Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › július 19.
1989  1990
1990. május
HKSzeCsPSzoV
30123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1990. június
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1990. július
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Vasárnap:

lakitelki falunap

" A politikai és a különféle szórakoztató programok reggel hat órától estig a község piacterén és a tőserdei Holt-Tisza partján zajlanak. "
BBC, Panoráma:

Moszkva adósságai

"Gorbacsov egy nyilatkozatát többen úgy értelmezték, hogy Moszkva bizonyos adósságainak törlesztését talán átütemezik. De miért lenne szüksége viszonylag kevés egy főre jutó adósságállománnyal rendelkező Szovjetuniónak átütemezni a visszafizetést?"

Embargó automatikus feloldásra 10.30 óráig 25 éves a Mont Blanc-alagút

Kis Csaba, az MTI tudósítója jelenti:
Párizs, 1990. július 19. csütörtök (MTI-tud) - Mitterrand francia és Cossiga olasz köztárasági elnök is részt vett a Mont Blanc alagút megnyitásának 25. évfordulóján csütörtökön: a két országot elválasztó Alpok alatt áthaladó első alagutat negyed századdal ezelőtt, akkor De Gaulle és Saragat jelenlétében adták át a forgalomnak. A francia elnök délelőtt az alagút francia oldalán találkozott az egykori építők képviselőivel és az alagút fenntartásának mai dolgozóival, majd az olasz oldalon Cossigával együtt vesz részt az ott rendezett ünnepségen.


25 évvel ezelőtt a 11,6 kilométer hosszúságú alagút egyrészt
műszaki csodának, másrészt az egyetlen télen-nyáron át járható biztos
közúti összeköttetésnek számított - a Földközi-tenger mentén vezető
utak mellett - a két ország között, mivel az Alpok hágói télen
hónapokon át zárva maradtak a rendszeres forgalom elől vagy csak
nehezen lehetett áthaladni azokon. Építéséhez csaknem egymillió
köbméter sziklát kellett kirobbantani. A francia és az olasz szakaszon
két oldalról megindult építők igen pontos munkát végeztek: a két
alagútrész találkozásakor az eltérés alig 13 centiméter volt. Azóta
újabb alagút is épült Fréjusnál.

    Az alagút fontosságára vall, hogy azon huszonöt év alatt 29 millió
jármű haladt át. Tavaly az éves forgalom már meghaladta az 1,8 millió
személy- és teherautót, noha használata nem olcsó: egy személyautó
átkelése 75 frankba kerül. +++



1990. július 19., csütörtök 07:30


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD