Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › július 19.
1989  1990
1990. május
HKSzeCsPSzoV
30123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1990. június
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1990. július
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Vasárnap:

lakitelki falunap

" A politikai és a különféle szórakoztató programok reggel hat órától estig a község piacterén és a tőserdei Holt-Tisza partján zajlanak. "
BBC, Panoráma:

Moszkva adósságai

"Gorbacsov egy nyilatkozatát többen úgy értelmezték, hogy Moszkva bizonyos adósságainak törlesztését talán átütemezik. De miért lenne szüksége viszonylag kevés egy főre jutó adósságállománnyal rendelkező Szovjetuniónak átütemezni a visszafizetést?"

Suzuki Osamu óvatosságra int

Trom András, az MTI tudósítója jelenti:
Tokió, 1990. február 2. péntek /MTI-tud./ - Amennyiben a magyarok elsietik majd az autók exportját és túlságosan erőltetik a helyi alkatrész-beszállítást, úgy kudarcot vallanak - figyelmeztetett Suzuki Osamu, a japán kiskocsi-gyártó cég elnök-tulajdonosa, az egyik közelmúltban adott japán interjújában. Az egyelőre távolinak tűnő veszélyre már ma úgy tekint a legnagyobb japán-kelet-európai járműipari együttműködés atyja, mintha küszöbön állna a kocsik értékesítése. A távol-keleti óvatos előkészítéshez és tervezéshez azonban ez szervesen hozzátartozik, és egyben a siker titkának az egyik legfontosabb nyitja.


Suzuki úr a Nihon Keizai Simbunnak nyilatkozva kifejtette, hogy
a magyarországi Suzuki-program sikerét lépésről lépésre kell
megalapozni. Amennyiben az alkatrészek nagy részét kezdetben
Japánból szerzik majd be, úgy a kocsik minősége magas színvonalú
lesz, és az előállítási költséget viszonylag alacsony szinten tudják
tartani. Azonban, ha Magyarország a devizahelyzet miatt sok helyi
alkatrészt akar felhasználni, az a minőség rovására megy és nem
tudják majd exportálni az autókat, így a fizetőeszköz-hiány csak
nőni fog. Tehát Magyarországon kezdetben a könnyebben előállítható
vázszerkezeti elemek gyártását kellene meghonosítani, és csak
fokozatosan növelni a helyi beszállításokat - mondotta.

    Suzuki úr azonban bizakodó. Nem szabad egy kalap alá venni a
kelet-európai országokat, amelyek közül szerinte Magyarország megy
majd át legkorábban a piacgazdaságba. A Suzuki-együttműködés
részleteinek a kidolgozása során a két társadalmi rendszer
különbségei, az átmeneti magyarországi állapotokból származó
tévelygések a felszínre kerülnek majd, azonban ezek a problémák a
további tárgyalások és a kölcsönös megértés alapján megoldhatók
lesznek - vélekedett. Mindez nem jelenti azt, hogy nem nagy a
kockázat. (folyt.)



1990. február 2., péntek 09:23


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD