Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › július 19.
1989  1990
1990. május
HKSzeCsPSzoV
30123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1990. június
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1990. július
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Vasárnap:

lakitelki falunap

" A politikai és a különféle szórakoztató programok reggel hat órától estig a község piacterén és a tőserdei Holt-Tisza partján zajlanak. "
BBC, Panoráma:

Moszkva adósságai

"Gorbacsov egy nyilatkozatát többen úgy értelmezték, hogy Moszkva bizonyos adósságainak törlesztését talán átütemezik. De miért lenne szüksége viszonylag kevés egy főre jutó adósságállománnyal rendelkező Szovjetuniónak átütemezni a visszafizetést?"

Shell-Interag kártérités a pórul járt Trabant- és Wartburg tulajdonosoknak

1989. január 19., csütörtök - Jóhírét mentve, csaknem teljes
kártérítést ígér a Shell-Interág Rt. azoknak a Trabant- és Wartburg
tulajdonosoknak, akiknek a járműve a kaposvári töltőállomás műszaki
hibája miatt üzemképtelenné vált. Az eset még decemberben történt,
amikor is az egyik benzin-olaj keverék töltésére szolgáló kútoszlop
két napon át kenőanyag nélkül szolgáltatta az üzemanyagot. Ennek
következtében - a folyamatban lévő vizsgálatok szerint - mintegy
hatvan kétütemű motor rongálódott meg.

    A benzinkút műszaki hibáját illetően Bölcs Zoltán, a kaposvári
töltőállomás vezetője elmondta, hogy a kútoszlop automatikus
védőrendszere mondta fel a szolgálatot. Az NSZK-ban gyártott
berendezés normális esetben önmaga leállítja a kiszolgálást, ha akár
a benzin, akár az olaj hiányát érzékeli. Az ország Shell-kútjainál
több mint nyolcvan ilyen töltőberendezést használnak, s hasonló eset
még sehol sem fordult elő. Ezért, bár eddig szükségtelennek
látszott, most olyan módosításon gondolkodnak, hogy külön
érzékelőkkel a kútkezelők is figyelhessék a két komponens meglétét.

    Eddig nyolcvan gépkocsitulajdonos jelezte, hogy a fenti ok miatt
járműve használhatatlanná vált. A felkért pártatlan szakértők
vizsgálata az esetek mintegy nyolcvan százalékában igazolta a
kártérítési igény jogosságát. A Shell-Interág Rt. minden jogos
igényt peres eljárás nélkül igyekszik rendezni; nem csak a javítás
költségeit, hanem pédául a vontatás, az alkatrészbeszerzés költségét
is kifizetik. Ezenfelül, ha valaki munkaeszközként használta
gépkocsiját, kiegyenlítik a jármű nélkülözéséből származó
jövedelemkiesést vagy többletköltséget. (MTI)


1989. január 19., csütörtök 13:49


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD