Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › július 18.
1989  1990
1990. május
HKSzeCsPSzoV
30123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1990. június
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1990. július
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Hungaroton dolgozóinak levele Andrásfalvy Bertalanhoz

"... megdöbbenéssel értesültünk róla, hogy Bors Jenő vezérigazgató munkaviszonyát a Művelődési és Közoktatási Minisztérium felmondta oly módon, hogy munkájára már másnap sem tartanak igényt. Az intézkedést antidemokratikusnak és elhibázottnak tekintjük, mivel: ..."
BBC, Panoráma:

Európai közösségi tagság?

"Kevesebb mint három hánappal ezelőtt Antall miniszterelnök közeli tanácsadója, Jeszenszky Géza, jelenlegi külügyminiszter azt mondta: Magyarország tagsága az Európai Közösségben akadémikus kérdés."

- A taxisok és a benzin probléma - 1. folyt.


Ebből következik, hogy a kormánynak nehéz döntések,
konfrontációk sorával kell szembenéznie. És nem csupán ennek a
kormánynak, hanem bármilyen kormánynak, amely a piaci átalakulást az
életképes gazdaság kiépítését következetesen végig kívánja vinni.
Először történetesen a taxisokkal került szembe. Holnap talán a
vegyipari érdekcsoporttal, holnapután esetleg a szovjet piacra
berendezkedett gépipari lobbyval kell megmérkőznie. Mégpedig úgy,
hogy a kormány döntései minden fordulóban nemcsak szűk szakmai
csoportok, hanem azokon keresztül sok-sok ezer ember pillanatnyi
érdekeibe ütköznek.

    A taxisok a törvénnyel nem egészen egyeztethető módon, de kétség
kívül nagyon hatásosan szervezték meg tiltakozó akciójukat.
Tiltakozásukat meg lehet érteni. Ha drága a benzin, fel kell
emelniük a viteldíjat. Ha drága a viteldíj, jóval kevesebben ülnek
taxiba. Jövedelmük csökken, jelentős részük a szakma elhagyására
kényszerül. Jóllehet, a fővárosi taxisok jó ideje éppen amiatt
panaszkodnak, hogy túlságosan sokan vannak és ezért keresnek
kekveset. De mindegy.

    Tételezzük fel, hogy ebben a konfrontációban érvényesítik
tiltakozásukat. Marad a mesterségesen alacsony benzinár. Mi
történik? Ezután is hatalmas mennyiségben fogy az az árucikk,
amellyel takarékoskodni kellene és amelyből amúgy is csak nagyon
korlátozott mennyiség áll rendelkezésére. Továbbá: ha a kormány
most, az első alkalommal takarodót fúj, sokkal nehezebb, talán
tarthatatlan helyzetbe kerül a következő menetekben, amikor más
érdekcsoportokkal szemben kell érvényesítenie azt az elvet, hogy
mesterséges árakkal vagy költségvetési támogatásokkal, akár az
államháztartás, akár a fizetési egyensúly terhére nem lehet többé
szakmákat, ágazatokat, vállalatokat eddigi méreteikben fenntartani.
(folyt.)



1990. október 26., péntek


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD