Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › július 18.
1989  1990
1990. május
HKSzeCsPSzoV
30123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1990. június
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1990. július
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Hungaroton dolgozóinak levele Andrásfalvy Bertalanhoz

"... megdöbbenéssel értesültünk róla, hogy Bors Jenő vezérigazgató munkaviszonyát a Művelődési és Közoktatási Minisztérium felmondta oly módon, hogy munkájára már másnap sem tartanak igényt. Az intézkedést antidemokratikusnak és elhibázottnak tekintjük, mivel: ..."
BBC, Panoráma:

Európai közösségi tagság?

"Kevesebb mint három hánappal ezelőtt Antall miniszterelnök közeli tanácsadója, Jeszenszky Géza, jelenlegi külügyminiszter azt mondta: Magyarország tagsága az Európai Közösségben akadémikus kérdés."

Miskolci tanácskozás a személygépkocsi ellátás Javitásáról (2. rész)


Jelenleg mintegy 25 vállalat vesz részt szocialista és nyugati
autógyárakkal folytatott kooperációs programban. Másfél éves
huzavona után a vámok kölcsönös eltörlésével sikerült a Zastavával
is megegyezni. Napokon belül megkezdődik az amerikai piacokra is
szállított, 1300 köbcentimméteres, korszerünek mondható gépkocsik
importja. Az idén 1158 kocsi érkezik, s ára várhatóan 340 ezer
forint körül alakul. A Suzuki és az Opel összeszererlés megkezdése
után évente 60 ezer darab gépkocsival tudnak több igényt
kielégíteni.

    Pázsit János a már négy éve működő Borsodi Gépkocsi Rt.
ügyvezető igazgatója csupán arról tudott beszámolni a
jelenlévőknek, hogy tárgyalások folynak évi 10 ezer Zastava
összeszereléséről; a kocsikban a magyar alkatrészek részaránya 30
százalék lenne. Mivel önálló kereskedelmi joggal rendelkeznek, a
közeljövőben szeretnének önállóan is importálni Zastavákat.

    Bihall Tamás a Kamara észak-magyarországi területi bizottságának
titkára elmondta, hogy NSZK-beli, osztrák és belga magánkereskedők
jelentkeztek náluk. Létrehozandó lerakataikból forintért kívánják
árusítani a korszerü, keresett nyugati kiskocsikat, amelyek
ellenértékéből magyar termékeket kívánnak vásárolni. Hasonló
megállapodásra már van példa: az egri Áfész szerződése a lengyel
autógyárral 2 ezer darab Polski Fiat 126-os szállítására. A
gépkocsi ellátásban növekszik az államközi kontingenseken kívüli,
térségi bartel-ügyletek szerepe. A Kamara - hangsúlyozta a területi
titkár - mindenféle útkereséshez, kapcsolatateremtéshez segítséget
nyújt. (MTI)



1990. február 14., szerda 16:50


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD