Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › július 18.
1989  1990
1990. május
HKSzeCsPSzoV
30123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1990. június
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1990. július
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Hungaroton dolgozóinak levele Andrásfalvy Bertalanhoz

"... megdöbbenéssel értesültünk róla, hogy Bors Jenő vezérigazgató munkaviszonyát a Művelődési és Közoktatási Minisztérium felmondta oly módon, hogy munkájára már másnap sem tartanak igényt. Az intézkedést antidemokratikusnak és elhibázottnak tekintjük, mivel: ..."
BBC, Panoráma:

Európai közösségi tagság?

"Kevesebb mint három hánappal ezelőtt Antall miniszterelnök közeli tanácsadója, Jeszenszky Géza, jelenlegi külügyminiszter azt mondta: Magyarország tagsága az Európai Közösségben akadémikus kérdés."

Megszületett a Suzuki egyezmény 2

Tokió, 1990. január 9. kedd (MTI-TUD) - Suzuki Osamu, a japán autógyár tulajdonos-elnöke a korszakos jelentőségű ipari hírt bejelentő sajtótájékoztatóján elmondta, hogy a magyar alkatrész-beszállítás aránya kezdetben 50 százalék lesz, de fokozatosan eléri majd a 70 százalékot. A motort a Suzuki szállítja.


A magyar alkatrészgyártást egyelőre nehéz lenne éves bontásban
megadni, ezért abban állapodnak meg a magyar partnerekkel, hogy ezt
a kérdést kölcsönösen rugalmasan kezelik majd. Azt is közölte, hogy
export-célt konkrétan nem állapították meg, csupán abban jutottak
egyezségre a magyar féllel, hogy hosszú távon igyekeznek az
exporttal ellensúlyozni az importált alkatrészek költséget. Azt is
bejelentette, hogy magyar részről kérték, hogy megfelelő
export-tervet dolgozzanak ki.

    A szakemberképzésről elmondta, hogy Indiában, ahol szintén van
Suzuki gyár, képzetlen munkásokat tanítottak meg arra, hogyan kell
japán normák szerint autót gyártani, tehát kellő tapasztalattal
rendelkeznek, ugyanakkor Magyarország esetében lényegesen könnyebb
lesz a dolguk.

    A japán-magyar járműipari együttműködés bejelentése a tv-hiradók
élére került Tokióban. Az NTV állomás kommentárja egyebek között azt
hangsúlyozta, hogy a Suzuki lesz az első környezetkimélő autó, amit
Kelet-Európában gyártanak. A tudósítás arra is rámutatott, hogy
Magyarország a KGST munkamegosztás kényszere következtében idáig
csak autóbuszt és teherautót gyárthatott.+++



1990. január 9., kedd 11:20


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD