Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › július 18.
1989  1990
1990. május
HKSzeCsPSzoV
30123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1990. június
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1990. július
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Hungaroton dolgozóinak levele Andrásfalvy Bertalanhoz

"... megdöbbenéssel értesültünk róla, hogy Bors Jenő vezérigazgató munkaviszonyát a Művelődési és Közoktatási Minisztérium felmondta oly módon, hogy munkájára már másnap sem tartanak igényt. Az intézkedést antidemokratikusnak és elhibázottnak tekintjük, mivel: ..."
BBC, Panoráma:

Európai közösségi tagság?

"Kevesebb mint három hánappal ezelőtt Antall miniszterelnök közeli tanácsadója, Jeszenszky Géza, jelenlegi külügyminiszter azt mondta: Magyarország tagsága az Európai Közösségben akadémikus kérdés."

Megalakult a Közlekedési Dolgozók Demokratikus Szakszervezete

1989. április 10., hétfő - Gödöllőn, a Pest Megyei Duna Volán Vállalat üzemigazgatóságán megalakult a Közlekedési Dolgozók Demokratikus Szakszervezete. A 138 alapítótag között éppúgy megtalálni szellemi munkát végzőket, mint gépkocsivezetőket, rakodógép-kezelőket, szállító munkásokat, a járműfenntartás és üzemfenntartás fizikai dolgozóit. Az új szervezet megalakulását azért tartják fontosnak, mert álláspontjuk szerint a jelenleg működő szakszervezetek nem képesek kellően érvényre juttatni tagjaik érdekvédelmét és működésük a demokrácia követelményeinek sem felel meg. A Közlekedési Dolgozók Demokratikus Szakszervezete szándékai szerint küzdeni kíván a demokratikus magyar társadalom megteremtéséért, a társadalmi létbiztonság szavatolásáért, a létfeltételek javításáért, valamennyi dolgozó munkához való jogáért. Fellép az ellen, hogy politikai nézeteiért bárkit egzisztenciális következményekkel sújtsanak, s akikkel ez mégis megtörténik, azzal a szervezet szolidarítást vállal. Az új szervezet elsősorban a közúti közlekedésben dolgozók érdekeit kívánja képviselni, de tagja lehet bárki, aki elfogadja az alapszabályt, belépési nyilatkozatot tesz és tagdíjat fizet.

A KDDSZ a képviseleti demokrácia elvei szerint működik,
felhatalmazza választmányát szervező és toborzó munka végzésére, és
arra, hogy felvegye, illetve tartsa a kapcsolatot az állami és
társadalmi szervekkel, beleértve a független szakszervezeteket, az
ágazati szervezeteket és a SZOT-ot. A szakszervezet a Magyar
Népköztársaság alkotmánya, valamint a szakszervezeti jogokat rögzítő
nemzetközi okmányok szellemében kíván tevékenykedni. Felhívással
fordult a közúti közlekedésben dolgozó társaihoz, mindenkihez, aki e
törekvésekkel azonosítja magát, csatlakozzon a Közlekedési Dolgozók
Demokratikus Szakszervezetéhez. (MTI)


1989. április 10., hétfő 14:26


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD