Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › július 13.
1989  1990
1990. május
HKSzeCsPSzoV
30123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1990. június
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1990. július
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

SZDSZ nyilatkozat az újabb kormányintézkedésről

"Az SZDSZ kecskeméti szervezete a leghatározottabban tiltakozik a kormány azon döntése ellen, hogy a rádiót, a televíziót és az MTI-t miniszterelnöki felügyelet alá helyezi, súlyosan megsértve ezzel a sajtószabadságot."
Amerika Hangja, Esti híradó:

100 millió dollár

"Ez a 100 millió dollár az az összeg, amely ahhoz szükséges, hogy a Békés megyei gyógyidegenforgalmi koncepció végre megvalósulásra kerüljön. Hogy a megyében lévő igen jelentős termálkincs és a megyében lévő nemzeti örökségünket képező kastélyok, gyógyidegenforgalmunk egyik jelentős bázisává fejlesszék a térséget. "

Vonatrablás Franciaországban

Kis Csaba, az MTI tudósítója jelenti:
Párizs, 1990. július 13. péntek (MTI-tud) - Mindenki azt találgatja: mekkora zsákmányra tettek szert annak a vonatrabló bandának tagjai, akik csütörtökről péntekre virradó éjszaka kirabolták az olasz határ felől Bordeaux-ba tartó vonat két postakocsiját. A francia posta szerint a zsákmány minden bizonnyal csekély, mert ebben az időszakban a pénz- és értékforgalom általában nem túlságosan jelentős ezen a vonalon. Ennek azonban ellentmond, hogy a banditák igen pontos menetrend szerint dolgoztak, jól megtervezett akciót hajtottak végre, s nyilván biztosra mentek, nem vaktában rabolták ki éppen ezt a szerelvényt. A kár kivizsgálása még javában tart.


A banditák, akik négyen vagy öten voltak, feltehetően
Marseille-ben lopóztak fel vonat motorkocsijába, miközben a mozdony a
két postakocsi felkapcsolásához tolatott. A mozdony egyik kabinjában
elbújva várták meg, amíg az éjjeli szerelvény, Nimes-től mintegy húsz
kilométerre, egy viszonylag elhagyatott pályaszakaszhoz ért. Ekkor
egyikük elősettenkedett, fegyverrel a szerelvény megállítására
kényszerítette a mozdonyvezetőt és arra, hogy a vasutas rádióján
jelezze a következő állomásoknál: műszaki hiba miatt leállt - nehogy
váratlanul a szerelvény keresésére induljon bárki is.

    A rablók ekkor feltörték a két postakocsit, de csak néhány zsákot
vittek magukkal. Ebből következtetnek arra, hogy biztos tudomásuk volt
arról: mi van ezekben a zsákokban. Ezután leugrottak a szerelvényről
és a közelben várakozó gépkocsikkal menekültek el.

    A szerelvény utasai mit sem tudtak arról, hogy miért állt a vonat.
Jórészük átaludta az alig tíz percen át tartó akciót. Bár a
mozdonyvezető rádiójelzést adott a közeli csendőrőrsöknek, a csendőrök
az éjszakában bottal üthették a banda nyomát. +++



1990. július 13., péntek 00:00


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD