Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › július 02.
1989  1990
1990. május
HKSzeCsPSzoV
30123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1990. június
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1990. július
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Oroszlányi bányászok kiáltványa

"Türelmünknek vége. A vállalat vezetése nem akar változást. Továbbra is éhbérért akar sanyargatni bennünket. Most megmutatták igazi arcukat. Ők, akik a munkásság nevében sanyargatták a dolgozó tömegeket, most sem hajlandók változtatni helyzetünkön. A problémák elkendőzése megkezdődött."
BBC, Panoráma:

SZKP-kongresszus:

Gorbacsov válaszút előtt

"A kommunista párt jövőjét eldöntő, rendkívül fontos mai kongresszus mindjárt az elején az éles vita hangján kezdődött. Egy szibériai küldött az egész politikai bizottság lemondását követelte - tekintettel az ötéves peresztrojka kudarcára. De amikor Mihail Gorbacsov párttitkár szólásra emelkedett hogy elmondja beszámolóját, azonnal visszavágott, és védelmezte politikáját. "

Újra jár a komphajó

Kis Csaba, az MTI tudósítója jelenti:
Párizs, 1990. július 2. hétfő (MTI-tud.) - Vasárnap délutántól újra járnak a komphajók a franciaországi Calais és a brit kikötők, Dover és Folkestone között; a calaisi tengerészek felfüggesztették csaknem kéthetes sztrájkjukat. A munkabeszüntetés nagy torlódásokat, késéseket okozott a két ország közötti forgalomban, bár annak nagy részét sikerült a francia Boulogne és a belgiumi Zeebrügge kikötőjébe terelni. Számítások szerint azonban legalább félmillió utas életét nehezítette meg a sztrájk, amely a kikötőváros kereskedelmének, szállodaiparának is súlyos károkat okozott. A nyári csúcsforgalom kezdetén a munkabeszüntetés napjaiban legalább 60 ezer személygépkocsit, 3000 turistabuszt és vagy 30 ezer kamiont kellett volna Calaisban kiszolgálni.


A sztrájkot az váltotta ki, hogy a brit és francia tulajdonban
levő Sealink hajóstársaság legújabb óriáskompján a társaság új
munkarendet akart bevezetni, a személyzet kevesebb pihenőidőt kapott
volna a szárazföldön, azzal az indoklással, hogy a korszerű hajón
kevésbé megerőltető a szolgálat. A május 28-án hivatalosan átadott,
500 autó szállítására alkalmas komp eddig egy mérföldet sem haladt,
átadása óta a kikötőben áll, s bár a többi hajó most megindul, ez
továbbra is a part mellett marad, mert a személyzet az új feltételek
mellett továbbra sem veszi fel a munkát. A tárgyalások folytatódnak
a társaság és a tengerészek szakszervezetei között.

    A Calais-i tengerészekkel együtt felvették a munkát a Dieppe-i
kompkitötő dolgozói is, akik szolidaritási sztrájkot tartottak. +++



1990. július 2., hétfő 07:03


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD