|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Nemzetközi Transsylvánia Alapítvány közleménye
"Erdély minden részéből
összegyűlt ünneplő hallgatóság előtt Tőkés László tartott
istentiszteletet, melynek keretében külön hangsúllyal kérte az
erdélyi magyarságot, hogy ne hagyja el szülőföldjét; a boldogulást
Isten akaratából és segítségével ott keressék és teremtsék meg, ahol
őseik éltek és a mostaniak számára öntözték vérükkel ezt a földet.
"
SZER, Világhíradó:
Antall József nyilatkozata
"... a kereszténydemokráciának óriási szerepe volt a második
világháború után Nyugat-Európa újjászervezésében, mind gazdaságilag,
mind politikailag, és nyugodtan lehet azt mondani, hogy
pszichikailag is.
Tehát az a pozitív szerep, amit Adenauer, Robert Schumann,
satöbbi, nyújtottak Nyugat-Európa számára, az is nagyon fontos lehet
most Kelet-Közép-Európa számára is.
"
|
|
|
|
|
|
|
A Fidesz Középiskolás Szervezetének nyilatkozata a
hittanoktatásról (1. rész)
(OS)
|
1990. június 25., hétfő - A Fiatal Demokraták Szövetségének Középiskolás Szervezete aggodalommal figyeli a hittanoktatás kérdése körül kialakult bizonytalan helyzetet. Mivel a kormányzat részéről ellentmondásos kijelentések láttak napvilágot, ezért fontosnak tartjuk világossá tenni a Középiskolás Szervezet (KÖSZ) álláspontját e komoly vitákat kiváltó témakörben.
Úgy véljük, hogy az iskolai hitoktatás ügyében kiinduló pontnak az emberi jogok feltétlen tiszteletben tartását kell tekintenünk. E jogok alapján olyan megoldást támogathatunk csak, amely minden kétséget kizáróan biztosítja a tanulók számára a lelkiismeret szabadságát, s nem teremt olyan helyzetet, melyből bárkire nézve is hátrányos megkülönböztetés származhat.
A fentiekből következően természetesnek tartjuk, hogy az egyházi (felekezeti) iskolákban létezik hittanoktatás a tananyag részeként, az iskola döntése alapján. A fenntartó, a tantestület, a diákok és a szülők megállapodására kell bízni a rendezést a magániskolák esetében. Az állami iskolákban viszont, mivel nem lehet a vallás gyakorlását akadályozni, de intézményessé tenni sem, nem jelenhet meg a hittanoktatás állami státuszként, különösen úgy nem, hogy a tananyag részévé válik, s a tantestületbe tartozó hittantanárok oktatják. E lépéssel ugyanis óhatatlanul többségre és kisebbségre bomlana minden osztály, és a rendező elv nem a képesség, a tudás lenne, hanem a diákok - és szüleik - meggyőződése és hite. Nincs szükség rá, hogy vallási alapon essenek szét csoportokra az osztályok. Helyesnek tartanánk viszont a vallástörténet oktatását az állami iskolákban is, amennyiben az oktatók nem egyházi, hanem világi személyek, és a tananyag foglalkozna a világ összes jelentős vallásának történetével, alaptételeivel. (Sürgősen el kellene indítani az ilyen irányú képzést a felsőoktatásban ) Ezzel pótolhatnánk azt a mulasztást, amely az elmúlt 40 évben a közgondolkodás e terén keletkezett, s melynek eredményeként ma generációk nincsenek tisztában a vallás világtörténeti jelentőségével.
Egyúttal felkérjük a művelődési minisztert arra, hogy tegye világossá a kormányzat álláspontját e fontos kérdésben: lássunk világosan, lesz-e szeptembertől hitoktatás az állami iskolákban, és ha lesz, be fog-e épülni a tantervbe? Mi, középiskolások, különösen kíváncsiak vagyunk arra, hogy mi célt szolgál a hittanoktatás bizonyítványba kerülése; nem lesz-e ez kihatással a felvételire? (folyt.köv.)
1990. június 25., hétfő 15:15
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|