|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Nyilatkozat
"A Magyar Néppárt szombati országos gyűlése nem legitim módon
lett összehíva, a manipulációk nem tették lehetővé, hogy bármiféle
változtatásban bízva az országos gyűlésen részt vegyünk. Az ott
résztvevő 127 fő az országos gyűlés megválasztott küldötteinek csak
54 százaléka, ez a párt alapszabálya értelmében döntésképtelen. Így
az ott elfogadott határozatok eleve érvénytelenek, az ott
megválasztott vezetés sem legitim."
SZER, Világhíradó:
Új elvárásokkal szerveződik a Magyarok Világszövetsége
"A XX. század nagy történelmi viharai minden harmadik magyart
elsodorták hazájából, s noha javarészük a szülőföldjén maradt, mégis
idegen állam polgára lett. Így érthető, hogy 1938-ban majd kereken
30 évvel később 1968-ban meg, illetve újjászervezeték a
magyar-magyar kapcsolatokkal foglalkozó szövetséget, ám a célok,
módszerek között összehasonlíthatatlan volt, és maradt mind máig a
különbség.
"
|
|
|
|
|
|
|
Schwantz őrzi remek formáját (1. rész)
|
Mészáros István, az MTI munkatársa jelenti Assenből:
1990. június 30. szombat (MTI) - Az asseni egyhetes gyorsasági motoros hét csúcspontját a szombati négy világbajnoki futam jelentette. Az 50 ezer lakosú hollandiai kisvárosba már előző nap tömött sorokban érkeztek az autóbuszok, a személygépkocsik, no meg a legkülönfélébb motorcsodák, amelyeket a helybeliek és a környező helyiségek lakói nagy csodálattal szemrevételeztek. Maga a frizföldi város, amelynek legfőbb nevezetessége, ez a több mint hat évtizedes múltra visszatekintő motoros viadal, felbolydult méhkashoz hasonlított. Pénteken késő délutántól tízezrek lepték el a hangulatos Assen utcáit, ahol a boltosok egymással versengve enni- és innivalót kínáltak a vendégeknek, zenekarok szórakoztatták a motoros barátokat, a mutatványosok pedig csalogatták a játszani, szórakozni, kikapcsolódni vágyókat. A nagy népünnepély közepette egyszerűen nem lehetett nem tudomást szerezni a 60. Speedweekről, amelynek előzményei 1925-ig nyúlnak vissza.
Ezek után már senkit sem lepett meg - azokat a magyar újságírókat sem, akik a szeptember 2-ai gyorsasági motoros Magyar Nagydíjat rendező Idegenforgalmi Propaganda és Kiadó Vállalat jóvoltából jutottak ki a versenyre -, hogy a világbajnoki küzdelmekre mintegy 150 ezer néző előtt került sor.
Négy földrész 19 országának 130 versenyzője az idei 8. vb-futam keretében mérte össze erejét, s a mezőny útja Belgiumon, Franciaországon, Nagy-Britannián, Svédországon és Csehszlovákián vezet Magyarországra a Hungaroringre, ahol szeptember 2-án az évad utolsó előtti 14. erőpróbáját bonyolítják le. A versenyzők, valamint a menedzserek képviselőinek és a nemzetközi szövetség vezetőinek részvételével megrendezett egyeztető tárgyalás után immár biztosra vehető, hogy a nagy, az egyesek által emlegetett bojkottból semmi sem lesz, feltéve, ha a magyarok a következő pályainspekcióig a szükséges munkálatokat elvégzik a mogyoródi ringen.
S valamit a vb-futamokról is. A 125 kcm-esek között nagy meglepetésre igen magabiztosan utasította maga mögé az ellenfeleket az olasz Doriano Romboni (21), aki eddig csak egy GP-győzelmet aratott, s Assen előtt a hatodik helyen állt a pontversenyben. Az első három kilométert leszámítva végig vezetve nyert, győzelme nem forgott veszélyben, annál nagyobb csata zajlott a második helyért. Hosszú időn keresztül a hazaiak egyik kedvencének, a legjobb edzésidőt elérő holland Hans Spaannak állt a zászló, de három körrel a befejezés előtt műszaki hiba miatt kiállásra kényszerült. (folyt.köv.)
1990. június 30., szombat 17:21
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|