|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Nyilatkozat
"A Magyar Néppárt szombati országos gyűlése nem legitim módon
lett összehíva, a manipulációk nem tették lehetővé, hogy bármiféle
változtatásban bízva az országos gyűlésen részt vegyünk. Az ott
résztvevő 127 fő az országos gyűlés megválasztott küldötteinek csak
54 százaléka, ez a párt alapszabálya értelmében döntésképtelen. Így
az ott elfogadott határozatok eleve érvénytelenek, az ott
megválasztott vezetés sem legitim."
SZER, Világhíradó:
Új elvárásokkal szerveződik a Magyarok Világszövetsége
"A XX. század nagy történelmi viharai minden harmadik magyart
elsodorták hazájából, s noha javarészük a szülőföldjén maradt, mégis
idegen állam polgára lett. Így érthető, hogy 1938-ban majd kereken
30 évvel később 1968-ban meg, illetve újjászervezeték a
magyar-magyar kapcsolatokkal foglalkozó szövetséget, ám a célok,
módszerek között összehasonlíthatatlan volt, és maradt mind máig a
különbség.
"
|
|
|
|
|
|
|
Folytatódik a XX. Veszprémi Tévétalálkozó (1. rész)
|
1990. június 28., csütörtök - A drámai műfaj fontosságáról
és a jövő televíziózásában betöltött szerepéről tartott szakmai
tanácskozással folytatódott csütörtökön a XX. Veszprémi
Tévétalálkozó.
- Míg az egypártrendszerben csak egy párttal szemben kellett a kultúra érdekeit védeni, mára a helyzet annyiban változott, hogy most többel szemben kell - kezdte vitaindítóját Spiró György író a délelőtti eszmecserén. A művészet és a politika közötti kibékíthetetlen ellentét szerintte abból a gondolkodásbeli különbségből fakad, hogy a politikusok rövid távú terveket készítenek, a kultúra munkásai viszont hosszú távra dolgoznak.
A tévé drámai adásaira és a filmművészetre áttérve kiemelte: véleménye szerint ,,neosematizmus,, van elterjedőben. Ha a produkciók témái különböznek is egymástól, a megvalósításban manapság az egysíkúság győzedelmeskedik. Ez is okozza, hogy a magyar drámai műsorok csak a legritkább esetben váltanak ki valamiféle reagálást a közönségből. Megjegyezte viszont, hogy megváltozott a nézők érzékenysége is: ma már igen erős effektusokkal lehet csak hatni rájuk.
A helyzet azért tragikus - foglalta össze -, mert világszerte a drámai produkciók azok, amelyekben igazán különböznek egymástól a televíziók; amelyek egyéni hangot, nemzeti sajátosságokat hordoznak.
Radnóti Sándor költő szerint az utóbbi időben nem a drámai műsorok, hanem a politikai változásokat elemző programok kötötték a nézőket a tévéhez. Ezért a nemzeti televíziózás lényegét és szerepét - szemben a vitaindítóval - nem a drámai műfajban, a fikcióban, hanem a politikai viszonyok tisztázásában látta. Unalmasak egyébként a tévé műsorai, s amíg több csatornán versenyhelyzet nem alakul ki, addig reményt sem lát a változásokra. Bánki László, a tévé zenei főosztályának vezetője kijelentette: az utóbbi években a politika szabályos tatárdúlást végzett a televízióban, s a tévét a cselédjévé tette. A baj igazán akkor kezdődik - hangsúlyozta -, ha a művészet is a politika kiszolgálója kíván lenni. Kepes András hozzászólásában az MTV szilárd anyagi bázisának megteremtését sürgette, amely előfeltétele annak, hogy mindenfajta nyomástól mentesen, kizárólag az értékre koncentráló műsorokat szervezhessenek. (folyt.köv.)
1990. június 28., csütörtök 15:02
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Folytatódik a XX. Veszprémi Tévétalálkozó (2. rész)
|
Véleménye szerint egyébként a nemzeti tévének le kell mondania mindenfajta reklámtevékenységről. Működéséhez elegendő akár egy csatorna is, azt viszont fejlesszék 24 órásra, s a fenntartását az ország állja. Javasolta, hogy dolgozzanak ki koncepciót a drámai műfaj fellendítésére, anyagi helyzetének rendezésére. Hajdufy Miklós rendező végül a jelenlévők figyelmébe ajánlotta: ne feledkezzenek meg arról, hogy a tévé a közönséget szolgálja, hisz a nézők nélküli televíziózást még sehol sem találták fel.
A délután folyamán - a versenyfilmek mellett - ősbemutatón vetítették le a Földes Imre írásából készült ,,Csalással nem ,, című tévéjátékot, Hajdufy Miklós rendezésében. (MTI)
1990. június 28., csütörtök 15:03
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|