|
|
|
|
Prost nyerte a Mexikói Nagydíjat (2. rész)
|
Ez a hétvége nem úgy indult, hogy a Hermanos Rodriguez pályán Prost örülhet majd a legjobban az eredményhirdetésnél, hiszen a két időmérő edzés alapján csak a 13. helyen jutott be a legjobb 26 közé, vagyis a hetedik sorból volt kénytelen rajtolni. Az első sorból Berger és az olasz Riccardo Patrese (Williams) vághatott a 305 kilométeres erőpróbának. A start az itáliai versenyzőnek sikerült jobban, az élre állt, de vezető pozicióját a második kör végéig sem tudta megtartani, a vb-pontversenyben vezető Senna, aki 100. Forma-1-es viadalán szerepelt, rögtön elhúzott mellette.
Sokáig úgy tűnt, Senna megszerzi sorrendben harmadik győzelmét, hiszen a 2. körtől a 60-ikig biztosan vezetett. Nagy riválisa, Prost, aki két évvel ezelőtt első lett Mexikóvárosban, másként gondolta, s közben nagy hajrába kezdett. Az 58. körben például 1:17.958 perc alatt száguldotta végig a 4421 métert, s ezzel új pályarekordot ért el, megjavítva az általa tartott 1:18.608 perces csúcsot. Nyolc körrel a befutó előtt a Professzornak titulált francia pilóta átvette a vezetést, s tekintélyes, 25 másodperces előnnyel érkezett a célba. A hajrában Mansell is megelőzte Sennát, aki kerékgondokkal bajlódott, ám az utolsó körök még rendkívül izgalmas Mansell-Berger párharcot hoztak. Három körrel a leintés előtt még az osztrák versenyző száguldott a második helyen, de a 68. körben a brit pilóta visszaszerezte pozicióját, így Prost első és Mansell második helyezése révén ebben az évben először született kettős Ferrari-győzelem.
- Nagyon értékesnek tartom ezt a sikert, mert nemcsak a saját szempontomból, hanem a csapatéból is nagyon jókor jött - nyilatkozta Prost, aki idén még ,,csak,, a braziliai futamot nyerte meg.
Senna szereplését nem kísérte szerencse, a 64. körben, miután Mansell elhúzott mellette, defektet kapott, a jobb hátsó kereke durrant ki, így hat kör hátránnyal huszadikként fejezte be az idei hatodik futamot.
- Még 25 kör volt hátra, amikor jeleztem, hogy gondok vannak a kerekekkel, de a csapat vezetői nem hallottak meg - panaszkodott Senna, az ünnepelt, akit társai a jubileum alkalmából tortával köszöntöttek. - Később ismét szóltam, akkor pedig azt tanácsolták: maradjak a pályán, s próbáljam meg az első készlet gumival befejezni a versenyt.
Ron Dennis, a McLaren csapatfőnöke elismerte, hogy hibázott, amikor meghozta a döntést:
- Már csak 10 kört kellett volna Ayrtonnak teljesítenie, úgy gondoltam, meg tudja tartani a harmadik helyet. Ezért kértem, ne jöjjön ki kerékcserére. Ezúttal tévedtem...+++
1990. június 25., hétfő 10:41
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|