|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Munka világa:
Kisvállalkozók adómorálja
"Az APEH szerint tovább romlott az adómorál. Szerencsétlen magyar
kisiparosok és kiskereskedők, szörnyű a sorsuk. Nem íronizálok,
tényleg szörnyű. Bürokrácia, ezernyi korlátozás, bonyolult és
vérszívó adórendszerek keserítik életüket. A rendeletek a kimúlt
rendszer hagyatékai. A mai kormányra vár a feladat, hogy
vállalkozásbarát környezetet teremtsen az igazi iparűzés és igazi
kereskedelem számára.
Szerencsétlen magyar kisiparosok, kereskedők. Nem elég, hogy az
ág húzza őket, de még szegény emberek is. Szegénységét még vállalnia
is kell ország-világ előtt. Mert hogy egy minapi sajótájékoztató
kapcsán az újságok is tudósítottak a szomorú tényről. Megírták
ugyanis az országos adóhivatal számaira hivatkozva, hogy a magyar
vállalkozók bevallott átlag jövedelme alatta marad az
alkalmazottakénak.
Miközben olvassuk a híradást, a szomorúság lelkünkre telepszik;
bagóért dolgozik a magyar átlag vállalkozó. Osztunk, szorzunk, és
alig több mint 9000 forint jön ki egy hónapra."
|
|
|
|
|
|
|
Önkormányzó vármegyék 4. rész
|
Abban viszont még nincs teljes nézetazonosság, hogy a megye fölötti törvényességi ellenőrzést gyakorló személyt - aki a kormány embere - FŐISPÁNNAK, vagy KORMÁNYMEGBÍZOTTNAK nevezzék. Nekem szakmai szempontból ez utóbbi elnevezés a szimpatikusabb. Korábban a megyei vezetőt azért nevezték főispánnak, mert egy kicsit a főnöke is volt a megyei önkormányzatnak, az alispánnak. Ezzel szemben a törvényjavaslatban vázolt főispán nem rendelkezne közvetlen felügyeleti és intézkedési joggal a megyei, település szerinti önkormányzatok fölött. Ha tehát törvénysértést észlel, neki is bírósági rendeleteket viszont az Alkotmánybíróság előtt támadhatná meg. A főispánnak ellenben fontos jogosítványa lenne a központi irányítás alatt álló intézmények helyi szervei közötti összhang megteremtése. A főispáni hivatal bizonyos, szűk körben JOGORVOSLATI FÓRUM IS LEHET. A polgármesteri hivatal azonban nézetem szerint nem örökölheti meg a helyi hatóságok átfogó első fokú hatósági jogkörét. A nem tipikusan önkormányzati feladatokat az önkormányzattól elkülönült hivataloknak kell ellátni.
Befejezésül hangsúlyozni szeretném, hogy az önkormányzó megyék és általában AZ ÖNKORMÁNYZATOK KÖZELLÁTÁSI, INTÉZMÉNY FENNTARTÓ SZEREPE IS IGEN JELENTŐS LESZ. További gondos mérlegelést igényel, hogy milyen szinten tartsanak fenn, üzemeltessenek egy-egy közintézményt. A jelenlegi helyzet ugyanis rendkívül ellentmondásos, és gyakran kistelepülések tartanak fenn - formálisan - erejüket, de érdekeltségüket is meghaladó közintézményeket. Mindezzel nem akarjuk kizárni, hogy saját forrásból, egy helyi önkormányzat, bármilyen intézmény, akár egyetemet is alapítson. Az önkormányzati törvény úgy kívánja kijelölni a közigazgatás palettáján a megyék új helyét, hogy az ország mintegy 1500 tanácsában szerveződő 3000 magyar község, a kisebb, és nagyobb városok összlakosságának valódi érdekvédelmi szerve legyen. (MTI-Press)
Bodnár Lajos
1990. június 21., csütörtök 12:57
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|