Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › június 15.
1989  1990
1990. április
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
1990. május
HKSzeCsPSzoV
30123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1990. június
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Király Zoltán nyilatkozata a köztársasági elnökválasztásról

"...a jelenleg kibontakozó kétpárti diktátumrendszer kiépülését érzékelve még fontosabbnak tartom, hogy az állampolgárok közvetlenül választhassák meg a köztársasági elnököt. Ezért, az ennek eldöntését hivatott népszavazás kiírására aláírásokat gyűjtök..."
SZER, Magyar híradó:

Mi várható az OTP kamatemelések hatására?

"A kamat mindig differenciált, mert egy gazdaságon belül mindig különböző típusú és különböző szintű kamatok vannak érvényben. Van egy központi kamatláb, amely most pénteken a Nemzeti Bank által emelkedik. Ezt mindig a központi bank állapítja meg és ezért a kamatért hitelez a központi bank a többi banknak. Ha ez a kamatláb nő, akkor természetesen a többi bank is felemeli a maga kamatját, hiszen a hitel az ő számára is megdrágult. "

Tájékoztató a közlekedést és a postai szolgáltatásokat érintő árváltozásokról

1990. január 5., péntek - A Közlekedési, Hírközlési és Építésügyi Minisztérium és az Országos Árhivatal tájékoztatást adott pénteken a vasúti és közúti árutovábbítás, valamint a postai szolgáltatásokat érintő 1990. január 8-ai hatósági árváltozásokról.


Eszerint az üzemanyagok, az energiahordozók, vavlamint a
termelői árszínvonal 1990. évi emelkedése miatt jelentősen megnőttek
az árufuvarozás költségei. Ezért a közlekedési vállalatok
veszteségeinek megakadályozása tarifaemelést tesz szükségessé. A
vasúti közlekedésnél az áremelkedés mértékét növeli, hogy az 1989.
évi 4,9 milliárd forinthoz képest 900 millió forinttal alacsonyabb
termelési árkiegészítést hagyott jóvá az Országgyűlés.

    Mindezek hatására a vasúti árufuvarozási díjak átlagosan 30
százalékkal, a Volán országos hálózatában a darabáru fuvarozás díjai
átlagosan 15 százalékkal emelkednek 1990. január 8-ai hatállyal.

    A vasúti árufurvarozásban a belföldi áruküldemények fuvardíja 30
százalékkal, az árfuvarozáshoz kapcsolódó kiegészítő szolgáltatások
díjai 30-50 százalékkal emelkednek.

    Nem emelkedik a fuvaroztatók által a vasúti kocsik késedelmes
kirakodásáért fizetendő kocsiálláspénz.

    A lakosság átlal igénybe vett expresszáru fuvarozás díja
átlagosan 30 százalékkal emelkedik.

    A szabad árformába tartozó vasúti export-import fuvarozás díjai
átlagosan 32 százalékkal emelkednek, a kocsiálláspénz itt is
változatlan. (MTI)



1990. január 5., péntek 17:13


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD