Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › június 02.
1989  1990
1990. április
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
1990. május
HKSzeCsPSzoV
30123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1990. június
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER, Magyar híradó:

Változások a diplomáciai karban

"... valamennyi kormányváltozás után szinte az első lépések közé tartozik a nagykövetek és azok közvetlen munkatársainak leváltása, cseréje. A demokratikus államokban nem is jelent különösebb hírt az effélék bejelentése, de ahol bő négy évtizeden át prolongálódtak a szokások, és a kinevezésekben nem szakmai szempontok játszottak elsődleges szerepet, sokkal inkább a monolitikus egypártrendszerű hatalomhoz való hűség, ott bizony a visszahívások lehetősége, ténye pánikhangulatot teremt. Nem véletlenül. A Budapesten május 24-ikén elfogadott és másnap nyilvánosságra hozott döntés várható volt, hiszen az érintettek névsora a kormány önvédelmét példázza. Nincs ebben semmiféle bosszú, törlesztés, leckéztetés, csak és kizárólag az a Külügyminisztérium célja, hogy a korábbi elkötelezettség helyett a demokratikus meggyőződés, valamint az ország sorsa iránti felelősség legyen a posztok betölthetőségének feltétele. Most tekintsünk el attól, hogy valamennyi leváltott múltjával foglalkozzunk, bár külön-külön is megérnének egy misét, mert amit közülük némelyek műveltek arról érdemes, hasznos lenne beszélni. De cselekedeteikben és a lépcsők taposásában rengeteg a hasonlóság kezdve onnét, hogy javarészük a legendás moszkvai nemzetközi kapcsolatok intézetében szerzett diplomát, ahol legfőképpen újságírást, gazdasági ismereteket tanultak és két-három nyelvből vizsgáztak"

A Suzuki cég döntése végleges - Szeptemberben megkezdik a gépkocsi-összeszerelő üzem építését Esztergomban (1. rész)

1990. június 2., szombat - Ettől a pillanattól kezdve megkezdődik az érdemi együttműködés, a közös munka az Esztergomi Városi Tanáccsal - mondotta bevezetőjében Masayuki Ishiburo, a Suzuki cég tengerentúli fejlesztési igazgatóságának vezérigazgatója azon a szombaton, Esztergomban megrendezett sajtótájékoztatón, amelyen immár hivatalosan is bejelentették, hogy ebben a városban építik fel a Suzuki Swift személygépkocsik összeszerelésére alkalmas új üzemcsarnokot. A továbbiakban hangsúlyozta, hogy cégjének döntése végleges, visszavonhatatlan. A japán és a magyar szakemberek Magyarország több településén gondosan felmérték, hogy hol lenne a legalkalmasabb felépíteni az új gyárat, és minden szempontból Esztergomot találták erre a legmegfelelőbbnek.


A Suzuki cég és a kooperációban részt vevő magyar Autókonszern
Részvénytársaság képviselői az újságírók kérdéseire válaszolva
elmondták: nem csupán egy autógyártóüzem létesítéséről van szó,
hanem a korszerű ipari háttér kialakításáról is. A Suzuki cég arra
ösztönöz más japán üzemeket, hogy ők is kapcsolódjanak be az
alkatrészek szállításába, és alakítsanak vegyesvállalatokat magyar
üzemekkel. Elmondták, hogy ilyen szándékkal jelenleg 20 japán
alkatrész-szállító cég végez felméréseket Magyarországon. Az MTI
munkatársának érdeklődésére a Suzuki cég képviselői hangsúlyozták,
hogy véleményük szerint az alkatrész-gyártásba bekapcsolódó magyar
üzemekben a gépek, berendezések állapota és a mérnökök szakmai
felkészültsége lehetővé teszi a kellő háttéripar kialakítását.
Ellenben a vezetők szakmai kvalitását gyengének tartják: nem
figyelnek kellőképpen a termékek minőségére és a munkafegyelemre.

    A japán cég azt tervezi, hogy az esztergomi üzem beindítását
követő egy éven belül a magyar alkatrészek felhasználási aránya 50
százalékos lesz, s ezt a későbbiekben 70 százalékra emelik.
Meggyőződésük, hogy a nagyrészt magyar alkatrészekből
összeszerelésre kerülő gépkocsik ugyanolyan minőségűek lesznek, mint
amilyeneket Japánban készítenek.

    A japán és a magyar mérnökök már teljes erővel dolgoznak az
esztergomi gyár tervezésén, s amint bejelentették a tájékoztatón, az
építkezést ez év szeptemberében megkezdik. 1992 októberében
gördülnek le a szalagokról az első gépkocsik, ettől kezdve a
harmadik év végére 50 ezer autót szerelnek össze, s ebből 30 ezret
Magyarországon értékesítenek. (folyt.köv.)



1990. június 2., szombat 13:35


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD