|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Magyar híradó:
Változások a diplomáciai karban
"... valamennyi kormányváltozás után szinte
az első lépések közé tartozik a nagykövetek és azok közvetlen
munkatársainak leváltása, cseréje.
A demokratikus államokban nem is jelent különösebb hírt az
effélék bejelentése, de ahol bő négy évtizeden át prolongálódtak a
szokások, és a kinevezésekben nem szakmai szempontok játszottak
elsődleges szerepet, sokkal inkább a monolitikus egypártrendszerű
hatalomhoz való hűség, ott bizony a visszahívások lehetősége, ténye
pánikhangulatot teremt. Nem véletlenül.
A Budapesten május 24-ikén elfogadott és másnap nyilvánosságra
hozott döntés várható volt, hiszen az érintettek névsora a kormány
önvédelmét példázza. Nincs ebben semmiféle bosszú, törlesztés,
leckéztetés, csak és kizárólag az a Külügyminisztérium célja, hogy a
korábbi elkötelezettség helyett a demokratikus meggyőződés, valamint
az ország sorsa iránti felelősség legyen a posztok betölthetőségének
feltétele.
Most tekintsünk el attól, hogy valamennyi leváltott múltjával
foglalkozzunk, bár külön-külön is megérnének egy misét, mert amit
közülük némelyek műveltek arról érdemes, hasznos lenne beszélni. De
cselekedeteikben és a lépcsők taposásában rengeteg a hasonlóság
kezdve onnét, hogy javarészük a legendás moszkvai nemzetközi
kapcsolatok intézetében szerzett diplomát, ahol legfőképpen
újságírást, gazdasági ismereteket tanultak és két-három nyelvből
vizsgáztak"
|
|
|
|
|
|
|
A Suzuki cég döntése végleges - Szeptemberben megkezdik a
gépkocsi-összeszerelő üzem építését Esztergomban (1. rész)
|
1990. június 2., szombat - Ettől a pillanattól kezdve
megkezdődik az érdemi együttműködés, a közös munka az Esztergomi
Városi Tanáccsal - mondotta bevezetőjében Masayuki Ishiburo, a
Suzuki cég tengerentúli fejlesztési igazgatóságának vezérigazgatója
azon a szombaton, Esztergomban megrendezett sajtótájékoztatón,
amelyen immár hivatalosan is bejelentették, hogy ebben a városban
építik fel a Suzuki Swift személygépkocsik összeszerelésére alkalmas
új üzemcsarnokot. A továbbiakban hangsúlyozta, hogy cégjének döntése
végleges, visszavonhatatlan. A japán és a magyar szakemberek
Magyarország több településén gondosan felmérték, hogy hol lenne a
legalkalmasabb felépíteni az új gyárat, és minden szempontból
Esztergomot találták erre a legmegfelelőbbnek.
A Suzuki cég és a kooperációban részt vevő magyar Autókonszern Részvénytársaság képviselői az újságírók kérdéseire válaszolva elmondták: nem csupán egy autógyártóüzem létesítéséről van szó, hanem a korszerű ipari háttér kialakításáról is. A Suzuki cég arra ösztönöz más japán üzemeket, hogy ők is kapcsolódjanak be az alkatrészek szállításába, és alakítsanak vegyesvállalatokat magyar üzemekkel. Elmondták, hogy ilyen szándékkal jelenleg 20 japán alkatrész-szállító cég végez felméréseket Magyarországon. Az MTI munkatársának érdeklődésére a Suzuki cég képviselői hangsúlyozták, hogy véleményük szerint az alkatrész-gyártásba bekapcsolódó magyar üzemekben a gépek, berendezések állapota és a mérnökök szakmai felkészültsége lehetővé teszi a kellő háttéripar kialakítását. Ellenben a vezetők szakmai kvalitását gyengének tartják: nem figyelnek kellőképpen a termékek minőségére és a munkafegyelemre.
A japán cég azt tervezi, hogy az esztergomi üzem beindítását követő egy éven belül a magyar alkatrészek felhasználási aránya 50 százalékos lesz, s ezt a későbbiekben 70 százalékra emelik. Meggyőződésük, hogy a nagyrészt magyar alkatrészekből összeszerelésre kerülő gépkocsik ugyanolyan minőségűek lesznek, mint amilyeneket Japánban készítenek.
A japán és a magyar mérnökök már teljes erővel dolgoznak az esztergomi gyár tervezésén, s amint bejelentették a tájékoztatón, az építkezést ez év szeptemberében megkezdik. 1992 októberében gördülnek le a szalagokról az első gépkocsik, ettől kezdve a harmadik év végére 50 ezer autót szerelnek össze, s ebből 30 ezret Magyarországon értékesítenek. (folyt.köv.)
1990. június 2., szombat 13:35
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|