Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › május 25.
1989  1990
1990. március
HKSzeCsPSzoV
2627281234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930311
2345678
1990. április
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
1990. május
HKSzeCsPSzoV
30123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Magyar Közigazgatási Kamara állásfoglalása

"A Magyar Közigazgatási Kamara szükségesnek tartja, hogy a jogállamiság és a helyi önkormányzatiság kiterjesztése érdekében az Országgyűlés mielőbb alkossa meg - a helyhatósági választásokról és a helyi önkormányzatokról szóló törvényekkel összhangban - a közszolgálatról szóló törvényt. "
SZER, Magyar híradó:

Újabb megújulás az MSZP soraiban?

"... nem lett igazuk azoknak, akik azt mondták, hogy csupán címtáblát mázoltak át. Nem, ez a párt más, más akkor is, ha tagjai, vezetői ugyanazok, de mert ugyanazok, nekik sokkal jobban meg kell küzdeniük hitelességükért, mint bármelyik más párt vezetőinek, tagságának. Azok is tévedtek, akik úgy gondolták, hogy új, nagysikerű tömegpárt lesz az MSZP. Voltak olyan, akik az októberi kongresszuson azt mondták, százezer lesz három hónap alatt a taglétszám - máig sincs annyi. Mostanra világossá vált, hogy azoknak a feltehetően keveseknek lett igazuk, akik tartózkodtak a szélsőséges elvárásoktól. A Magyar Szocialista Párt sok mindent tett annak érdekében, hogy szakítson a múlttal. Ez több tekintetben sikerült, máskor nem, és vannak olyan területek, ahol meg sem próbálta."

Az Országgyűlés csütörtöki ülése (7. rész)


Ezért alapkérdés a személyszállítás közgazdasági
feltételrendszerének újrafogalmazása.

    Tájékoztatta a képviselőket: miniszteri rendelettel 300 millió
forintot utalnak át a Volán-vállalatoknak, elsősorban a gazdaságilag
elmaradott, aprófalvas térségek tömegközlekedésének javítására.
További tennivalók: a szektor- és szervezetsemleges szabályozás
bevezetése a személyszállításban; részleges privatizáció a
menetrendszerű személyszállításban a koncessziós rendszer mielőbbi
megvalósításával; a közlekedési tarifák, juttatások és elvonások
piac szerinti meghatározása; a szervezetnek adott egyedi
preferenciák megszüntetésére törekedve az állami feladatvállalás
erősítése az objektív adottságok, hátrányok és veszteségek
megszüntetésében, s a szociálpolitikai térítésekben. A miniszter az
elkövetkezendő időszakban elsődleges feladatának tekinti a közúti
személyszállítás területén kialakult helyzet társadalmilag indokolt,
megnyugtató rendezését.

    Schamschula György (MDF) a belügyminiszternek tette fel kérdését
a tanácsi és ingatlankezelő szervek ellenőrizetlen privatizálásainak
megakadályozása tárgyában. A képviselő szóvá tette, hogy a lakosság
úgy érzi, nem minden esetben indokoltak azok a privatizációs
kísérletek, amikor a tanácsok és az ingatlankezelő vállalatok a
kezelésükben lévő épületeket különféle vállalkozásokba adják. Az
esetek jogszerűsége ugyan nem mindig vitatható, de erkölcsösségük
igen.

    Horváth Balázs belügyminiszter elmondta, hogy nap mint nap
érkeznek hasonló jelzések a minisztériumhoz. A tárca szándéka és
célja, hogy útját szegje ezeknek a sajátos tulajdonkeresési
kísérleteknek. A miniszter elhatározta, hogy felülvizsgáltat minden
olyan tulajdonos-változást, minden olyan ügyletet, amely a majdani
önkormányzatok tulajdonát érinti. Amennyiben a vizsgálat
eredményeként az lenne megállapítható, hogy a tanácstestület
jóváhagyásával talán törvényesnek tűnő, de mindenféleképpen
erkölcsbe ütköző akció eredményeként csúsztatnák ki a vagyont a
majdani önkormányzat rendelkezési jogából, megteszik a szükséges
lépéseket. E lépésekhez kérte a Parlament segítségét az ide
vonatkozó törvény majdani tárgyalásakor, mert hiszen a legálisan
szerzett tulajdonhoz, még ha ahhoz erkölcstelen módon is jutottak
hozzá, rendkívül nehéz hozzányúlni. Tájékoztatott arról is, hogy
felveszi a tanácsok vezetőivel a kapcsolatot, s felhívja a
figyelmüket arra, hogy az ilyen akciókért nemcsak erkölcsi, de
akár jogi felelősséggel is tartoznak. (folyt. köv.)



1990. május 24., csütörtök 17:04


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD