Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › május 17.
1989  1990
1990. március
HKSzeCsPSzoV
2627281234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930311
2345678
1990. április
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
1990. május
HKSzeCsPSzoV
30123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az MSZP Szeged városi elnökségének nyilatkozata

" Történelmi tanulság, hogy csak akkor erős és független nemzetünk, ha a velünk élő szerbek, románok, szlávok, németek és mások és mi valamennyien demokratikus otthonra lelünk e hazában. Elodázhatatlan kötelességünk az Európa-ház felépítése, elsőként itthoni, köznapi dolgainkban, - hogy az Országház valóban legyen az ország háza."
SZER, Világhíradó:

Románia a választások küszöbén

"A választóknak nem lesz könnyű dolguk vasárnap. Nemcsak azért, mert 53 évig egypártrendszerű uralom volt Romániában, hanem azért is, mert nem kevesebb, mint 82 párt indul a választáson. Ezek közül 37-nek a nevében szerepel a demokrácia, vagy a demokratikus szó. Van Demokratikus Párt, de van Románia Demokratikus Pártja is. Ezeket meg kell különböztetni a Nemzeti Demokratikus Párttól és a Szabad Demokratikus Párttól. A másik gyakran előforduló szó az egység."

Európai vasutak: közel a fénysebesség? - 2.


A londoni The Economist című hetilap a napokban közölt
összeállításában már a veszteseket is megnevezte: ezek a
légitársaságok. A TGV vezetői szerint London és Párizs között
legalább háromszor annyian utaznak majd vonaton, mint repülővel.
Dehát miért is menjen ki az ember a repülőtérre? Csomag, vám, rossz
idő esetén többórás várakozás - ez mind elkerülhető a vasuton, a
pálkyaudvar többynire közelebb van a városközponthoz, és műszaki
hibamiatt késedelemre is kevésbé kell számítani. A TGV eddigi tíz
éve is ezt támasztja alá: míg 1980-ban, a hőskorban egymillióan
utaztak repülővel és kétmillióan a szuperexpresszel, addig most már
öt millió a ,,földhözragadtak,, száma, miközben a légi utazóké fél
millióra csökkent.

    A légitársaságok egyetlen ellenszere csakis a gyors
alkalmazkodás lehet. Erre azonban aligha képesek a nagyobbak. Az új,
magáncégek viszont sikerrel vehetik fele a versenyt. Kisebb, ennek
következtében mindig teli gépeket vethetnek be, kisebb
adminisztratív személyzetük révén alacsonyabb árakkal dolgozhatnak
és főleg van pénzük a fejlett technológiára, mint például az Air
Inter nevű francia vállalatnak, amely a közeljövőben kizárólag olyan
repülőgépeket üzemeltet, amelyek mindenféle időjárási viszony
közepette is képes fel és leszállni.

    A vonatokat üzemeltető társaságok is hasonlóképpen gondolkodnak
és azt tervezik, hogy akárcsak a légitársaságok, ők is bevezetik a
helyfoglalási rendszert és diákok számára a stand-byt, vagyis azt,
hogy az utolsó pillanatig fenntartják a helyeket és ha nem jön a
tulajdonos, akkor lényegesen olcsóbban adják el a rendszerint
kispénzű várakozóknak.

    Vasparipára pattan tehát a mind szorosabb szálakat kialakító
Európa. A francia, brit és német tervezők asztaláról azért mégiscsak
hiányzik egy-két név. Azt sugallja ez a ,,feledékenység,, hogy a
szupervonatok a Lajtán innen kénytelenek lesznek hirtelen lefékezni
és cammogva továbbdöcögni - Keletre...

Mester Nándor, MTI-Panoráma



1990. május 17., csütörtök 12:34


Vissza » Folytatásokkal »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD