|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MSZP Szeged városi elnökségének nyilatkozata
" Történelmi tanulság, hogy csak akkor erős és független
nemzetünk, ha a velünk élő szerbek, románok, szlávok, németek és
mások és mi valamennyien demokratikus otthonra lelünk e hazában.
Elodázhatatlan kötelességünk az Európa-ház felépítése, elsőként
itthoni, köznapi dolgainkban, - hogy az Országház valóban legyen az
ország háza."
SZER, Világhíradó:
Románia a választások küszöbén
"A választóknak nem lesz könnyű dolguk vasárnap. Nemcsak azért,
mert 53 évig egypártrendszerű uralom volt Romániában, hanem azért
is, mert nem kevesebb, mint 82 párt indul a választáson. Ezek közül
37-nek a nevében szerepel a demokrácia, vagy a demokratikus szó. Van
Demokratikus Párt, de van Románia Demokratikus Pártja is. Ezeket
meg kell különböztetni a Nemzeti Demokratikus Párttól és a Szabad
Demokratikus Párttól.
A másik gyakran előforduló szó az egység."
|
|
|
|
|
|
|
Európai vasutak: közel a fénysebesség? - 2.
|
A londoni The Economist című hetilap a napokban közölt összeállításában már a veszteseket is megnevezte: ezek a légitársaságok. A TGV vezetői szerint London és Párizs között legalább háromszor annyian utaznak majd vonaton, mint repülővel. Dehát miért is menjen ki az ember a repülőtérre? Csomag, vám, rossz idő esetén többórás várakozás - ez mind elkerülhető a vasuton, a pálkyaudvar többynire közelebb van a városközponthoz, és műszaki hibamiatt késedelemre is kevésbé kell számítani. A TGV eddigi tíz éve is ezt támasztja alá: míg 1980-ban, a hőskorban egymillióan utaztak repülővel és kétmillióan a szuperexpresszel, addig most már öt millió a ,,földhözragadtak,, száma, miközben a légi utazóké fél millióra csökkent.
A légitársaságok egyetlen ellenszere csakis a gyors alkalmazkodás lehet. Erre azonban aligha képesek a nagyobbak. Az új, magáncégek viszont sikerrel vehetik fele a versenyt. Kisebb, ennek következtében mindig teli gépeket vethetnek be, kisebb adminisztratív személyzetük révén alacsonyabb árakkal dolgozhatnak és főleg van pénzük a fejlett technológiára, mint például az Air Inter nevű francia vállalatnak, amely a közeljövőben kizárólag olyan repülőgépeket üzemeltet, amelyek mindenféle időjárási viszony közepette is képes fel és leszállni.
A vonatokat üzemeltető társaságok is hasonlóképpen gondolkodnak és azt tervezik, hogy akárcsak a légitársaságok, ők is bevezetik a helyfoglalási rendszert és diákok számára a stand-byt, vagyis azt, hogy az utolsó pillanatig fenntartják a helyeket és ha nem jön a tulajdonos, akkor lényegesen olcsóbban adják el a rendszerint kispénzű várakozóknak.
Vasparipára pattan tehát a mind szorosabb szálakat kialakító Európa. A francia, brit és német tervezők asztaláról azért mégiscsak hiányzik egy-két név. Azt sugallja ez a ,,feledékenység,, hogy a szupervonatok a Lajtán innen kénytelenek lesznek hirtelen lefékezni és cammogva továbbdöcögni - Keletre...
Mester Nándor, MTI-Panoráma
1990. május 17., csütörtök 12:34
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|