Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › május 17.
1989  1990
1990. március
HKSzeCsPSzoV
2627281234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930311
2345678
1990. április
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
1990. május
HKSzeCsPSzoV
30123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az MSZP Szeged városi elnökségének nyilatkozata

" Történelmi tanulság, hogy csak akkor erős és független nemzetünk, ha a velünk élő szerbek, románok, szlávok, németek és mások és mi valamennyien demokratikus otthonra lelünk e hazában. Elodázhatatlan kötelességünk az Európa-ház felépítése, elsőként itthoni, köznapi dolgainkban, - hogy az Országház valóban legyen az ország háza."
SZER, Világhíradó:

Románia a választások küszöbén

"A választóknak nem lesz könnyű dolguk vasárnap. Nemcsak azért, mert 53 évig egypártrendszerű uralom volt Romániában, hanem azért is, mert nem kevesebb, mint 82 párt indul a választáson. Ezek közül 37-nek a nevében szerepel a demokrácia, vagy a demokratikus szó. Van Demokratikus Párt, de van Románia Demokratikus Pártja is. Ezeket meg kell különböztetni a Nemzeti Demokratikus Párttól és a Szabad Demokratikus Párttól. A másik gyakran előforduló szó az egység."

Európai vasutak: közel a fénysebesség? - 1.

1990.május 17 csütörtök (MTI-Panoráma) - Mr. Abott felszáll a londoni Paddington pályaudvaron a vonatra, megigazítja nyakkendőjét és köhint egyet: ,,Khm..., fél hat van, nyolcra már Párizsban leszek, nem rossz, nem rossz,,. Mr Abottnak és a hozzá hasonló üzletembereknek pontosan tíz évig kell várnia erre a pillanatra. A szuperexpresszek ugyanis az ezredfordulóra gyursulnak fel annyira, hogy két és fél óra alatt röpítsék az utasokat Londonból a francia fővárosba, éppen annyi idő alatt mint amennyi alatt most a repülő teszi meg a távolságot.


A Csalagút építésének felgyorsulásával talán közelebb kerülünk
ehhez az álomhoz. 1993-tól, a mű elkészülte után a jelenlegi 330-ról
150 percre rövidül az ,,átkelés,, ideje. Addigis, a franciák sem
tétlenkednek. A múlt héten világrekordot döntött a TGV, a franciák
szupervasparipája: 510 kilométert mutatott az óra a Chateaudun és
Tours közötti pályaszakaszon. A TGV egyelőre még csak két vonalon
jár, Párizsból a Földközi-tenger partjára és az atlanti partra. Nem
sokáig árválkodik azonban ez a két vonal, hiszen a tervezők asztalán
már ott van a többi, jelentősebb nyugat-európai város és Párizs
közötti pályaszakasz terve is. Egyebek között Köln, Amszterdam,
Brüsszel és Barcelona áll a listán.

    A franciák térnyerése azonban igen sok akadályba ütközik, lévén
a britek, a németek és a spanyolok is kínosan ügyelnek saját,
nemzeti vasutaik fejlesztésére. Az EGK szakbizottságában éppen ezért
éles harc dúl a nemzetközi vasuthálózat és a vonatok fejlesztése
körül, kivált a pénzügyi terhek megosztásáról. A számítások szerint
a jelenlegi árszinten számolva legalább 100 milliárd dollár kell a
teljes, egész Európát behálózó szupergyors vasúti rendszer
kiépítéséhez. Ez még akkoris rettentő sok pénz, ha harminc évre, a
kivitelezés minimális idejére osztjuk el.

    A vélemények egyébként a maximális sebességben is eltérnek. Az
olaszok és a spanyolok a TGV-t tekintik példának, az írek
megelégednének a 250 kilométerrel is, a németek viszont az arany
középutat választanák a maguk ,,szerény,, 350-400 kilométer/órás
végsebességével. A franciák, persze, könnyen beszélnek - mondják a
németek - nekik nem kell annyi alagutat fúrni és a környezetvédők
sem olyan erősek, mint a német területen.(folyt.)



1990. május 17., csütörtök 12:31


Vissza » Folytatásokkal »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD