Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › május 09.
1989  1990
1990. március
HKSzeCsPSzoV
2627281234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930311
2345678
1990. április
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
1990. május
HKSzeCsPSzoV
30123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Phralipe Független Cigány Szervezet felhívása

"A Phralipe Független Cigány Szervezet felszólít a világon működő minden embejogi szervezetet, politikai pártot és nemzetközi fórumot, hogy emelje fel szavát a cigánysággal szembeni rasszista megnyilvánulások ellen."
SZER, Magyar híradó:

Meg nem alapozott híresztelás a KDNP kiválása

"Olyan állásfoglalás, amely szerint a Kereszténydemokrata Néppárt kilépne a koalícióból, helyesebben nem lépne be a koalícióba, vagy akárcsak megszakítaná a koalíciós tárgyalásokat, nem történt. "

Villamosok próbakarambolja Miskolcon

1990. május 9., szerda - Számtalan személygépkocsis ütközési kísérlet után az országban elsőként Miskolcon villamosokkal rendeztek szerdán próbakarambolt.


A Miskolci Közlekedési Vállalat telephelyén, az úgynevezett
remizben került sor két régebbi típusú, 1962-ben a Fővárosi Villamos
Vasútnál gyártott villamos ütköztetésére. (Miskolcon csak ilyenek
közlekednek). Először 5, majd 45 kilométer/órás sebességgel rohant
bele egy álló kocsiba a mozgó jármű, amelyet a miskolci Igazságügyi
Műszaki Szakértő Iroda szakemberei különböző műszerekkel, valamint
az adatokat kiértékelő számítógéppel szereltek fel. Az
utas-próbabákon kívül az egyik szakértő is fenn volt a járművön az
ütközések pillanataiban. A jól kipárnázott ülések felfogták az
ütéseket, így a helyszínen lévő mentőknek szerencsére nem volt
dolguk.

    A próbaütközés eredményeinek értékelése után a szakembereknek
módjuk lesz arra, hogy megállapítsák: mennyire biztonságos a
villamosokon utazni, illetve, hogy az esetleges baleseteknél milyen
sérüléseket szenvedhetnek a különböző testhelyzetben lévők: az ülő,
álló, mozgó utasok. Ezen kívül a balesetek rekonstruálását segítheti
majd az ütközési deformációkból meghatározott sebességérték.

    Miskolcon tovább folytatják a tömegközlekedési eszközök
vizsgálatát: egy-két hónapon belül az autóbuszok kerülnek sorra.
(MTI)



1990. május 9., szerda 14:41


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD