Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › május 07.
1989  1990
1990. március
HKSzeCsPSzoV
2627281234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930311
2345678
1990. április
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
1990. május
HKSzeCsPSzoV
30123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Gellért Szálloda tiltakozása

"A Gellért Szálloda elhatárolja magát az egy épületben lévő, de a Fővárosi Fürdőigazgatósághoz tartozó fürdő szex-rendezvényeitől. A Gellért Szálloda vezetősége és dolgozói újsághirdetésből értesültek arról, hogy a Gellért Fürdő területén éjszakai meztelen diszkótánc, sztriptíz és szexbemutató lesz. "
SZER, Magyar híradó:

A gazdakörök és a földprogram

"Az MDF- gazdaköröknek pártoktól függetlenül kell működniük, érdekképviseletet és szakmai segítséget nyújtva a mezőgazdasági munkából élőknek - hangzott el az MDF-gazdakörök közgyűlésén. A gazdakörök azt javasolják a Demokrata Fórumnak - amely a későbbiek során kivonul majd a körök munkájának irányításából -, hogy ne mondjon le saját földprogramjának megvalósításáról."

Szuper-Concrode - a harmadik ezredévre

Kisk Csaba, az MTI tudósítója jelenti:
Párizs, 1990. május 7. hétfő (MTI-tud.) - 2005-re várható az új ,,szuper-Concorde,,, a hangsebességnél gyorsabb utasszállító repülőgép forgalomba állítása. Erről a Le Figaro című francia lap számolt be hétfőn. Az új gépet a Concorde jelenlegi gazdái: a francia Aerospatiale és a brit British Aerospace együtt fejlesztik ki, de a fejlesztésbe és gyártásba más nagy repülőgépgyártó vállalatokat is be akarnak vonni, s esetleg szovjet részvételre is számítanak.


A tervezők nehéz feladatot kapnak, mert a jelenlegihez képest
szinte teljesen új szuperszónikus utasszállítót kell
kifejleszteniök. Míg a Concorde férőhelyeinek száma csak száz, s a
gép leszállás nélkül legfeljebb 6500 kilométeres útat tehet meg,
ráadásul üzemanyagfogyasztása is magas, az új ,,szuper-Concorde,,
200-300 utast szállít majd, 12 ezer kilométerre, - vagyis például
Párizsból leszállás nélkül Tokióba, - s csökkentik a fajlagos
üzemanyag-felhasználást is. Éppen ezért az új hajtóművek
elkészítésénél számítanak a nagy amerikai gyártók közreműködésére
is. Ugyancsak számítanak arra, hogy a fejlesztésbe bekapcsolódnak
más gyártók is, így a jövő évezred elejére egységes tipust hoznak
létre, mert csak így látszik biztosítottnak a kellő számú
megrendelés. A számítások szerint ebben az esetben a légiközlekedési
vállalatok legalább 500, de akár 2500 gépet is vásárolnának. A
program szerint a két gyártó vállalat öt évet szán a tervezésre és
az előkészítésre, további hét-nyolc évet a fejlesztésre és két-három
évet a protótipus kipróbálására, vagyis körülbelül 15 év kell ahhoz,
hogy a ,,szuper-Concorde,, forgalomba állhasson. +++



1990. május 7., hétfő 12:47


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD