|
|
|
|
Szuper-Concrode - a harmadik ezredévre
|
Kisk Csaba, az MTI tudósítója jelenti:
Párizs, 1990. május 7. hétfő (MTI-tud.) - 2005-re várható az
új ,,szuper-Concorde,,, a hangsebességnél gyorsabb utasszállító
repülőgép forgalomba állítása. Erről a Le Figaro című francia lap
számolt be hétfőn. Az új gépet a Concorde jelenlegi gazdái: a
francia Aerospatiale és a brit British Aerospace együtt fejlesztik
ki, de a fejlesztésbe és gyártásba más nagy repülőgépgyártó
vállalatokat is be akarnak vonni, s esetleg szovjet részvételre is
számítanak.
A tervezők nehéz feladatot kapnak, mert a jelenlegihez képest szinte teljesen új szuperszónikus utasszállítót kell kifejleszteniök. Míg a Concorde férőhelyeinek száma csak száz, s a gép leszállás nélkül legfeljebb 6500 kilométeres útat tehet meg, ráadásul üzemanyagfogyasztása is magas, az új ,,szuper-Concorde,, 200-300 utast szállít majd, 12 ezer kilométerre, - vagyis például Párizsból leszállás nélkül Tokióba, - s csökkentik a fajlagos üzemanyag-felhasználást is. Éppen ezért az új hajtóművek elkészítésénél számítanak a nagy amerikai gyártók közreműködésére is. Ugyancsak számítanak arra, hogy a fejlesztésbe bekapcsolódnak más gyártók is, így a jövő évezred elejére egységes tipust hoznak létre, mert csak így látszik biztosítottnak a kellő számú megrendelés. A számítások szerint ebben az esetben a légiközlekedési vállalatok legalább 500, de akár 2500 gépet is vásárolnának. A program szerint a két gyártó vállalat öt évet szán a tervezésre és az előkészítésre, további hét-nyolc évet a fejlesztésre és két-három évet a protótipus kipróbálására, vagyis körülbelül 15 év kell ahhoz, hogy a ,,szuper-Concorde,, forgalomba állhasson. +++
1990. május 7., hétfő 12:47
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|