|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Nyílt levél a román kormányfőhöz
"Aggasztó, már-már botrányos katonai atrocitások borzolják az
erdélyi magyarság nyugalmát. Jézus Krisztus feltámadásának ünnepén,
húsvétkor öt harci helikopter pásztázta végig Erdély magyarlakta
településeit, mindezt az istentisztelet alatt. A provokációról saját
szemünkkel is meggyőződhettünk. "
SZER, Magyar híradó:
Az MDF-SZDSZ-megegyezés fogadtatásáról
" - Itt semmi nem változott - csapta zsebre jegyzetfüzetét egy
kollega tegnap délután Antall József és Tölgyessy Péter
sajtókonferenciája után. Itt éppen úgy a színfalak mögött intézik el
a dolgokat, mint az egypártrendszer idején, s a képviselő csak
szentesíti szavazatával, amit a vezetők elhatároztak - mondta.
Úgy gondolom nincs igaza, ellenkezőleg: itt minden megváltozott,
megváltozott még akkor is, ha azzal a bizonyos MDF-SZDSZ
megegyezéssel szemben többeknek, mindenekelőtt a sajtó
munkatársainak van kifogása. Minden megváltozott a Tisztelt Házban,
mert tagjait szabadon választották. Ez önmagában olyan különbség,
amely összehasonlíthatatlanná teszi a 43 esztendő után végre
leváltott elődjével."
|
|
|
|
|
|
|
Csepregi a (motorcsónak) Forma-1-ben (1. rész)
|
1990. május 3. csütörtök (MTI) - Idén is lesz magyar résztvevője a motorcsónak Grand Prix világbajnoki versenyeknek, amelyek immár jogosan viselik a Forma-1 megjelölést is. Ám amíg tavaly csak három futamon indult Csepregi György (38) a Környezetvédelmi és Vizgazdálkodási Minisztérium SC sportolója, addig ebben az évben már az egész sorozaton megpróbál ott lenni. Az MTI munkatársa az első erőpróba előtt kért nyilatkozatot a több világ- és Európa-bajnoki éremmel büszkélkedő rutinos versenyzőtől.
Mikor kezdődik a világbajnoki pontvadászat?
- A hét végén már vízre szállunk, a belgiumi Zolderben vasárnap rendezik az idei első világbajnoki viadalt, amelyet még további kilenc követ. Érdemes megemlíteni, hogy a tavalyi évhez hasonlóan augusztus 20-án Budapesten is lesz vb-futam.
Honnan tudott megfelelő felszerelést szerezni?
- Az Idegenforgalmi Propaganda és Kiadó Vállalat, a magyarországi futam rendezője sokat áldozott rám, ugyanis nyugatnémet versenyzőtársamtól, Michael Wernertől megvette számomra a szükséges felszerelést, beleértve egy Burgess típusú hajót és egy 2000 kcm-es Mercury motort. A hajtómű ugyan az egyetlen dunavarsányi edzésen rögtön meg is hibásodott, de szerencsére gyorsan sikerült megjavítani.
Akkor semmi akadálya, hogy részt vegyen a világbajnokságon?
- Én szeretnék mind a 10 vb-futamon rajthoz állni, de ahhoz még pénz kellene. A Dunaferr már belépett a támogatók sorába, de még újabb szponzorokra lenne szükségem. Jelenleg is folynak a tárgyalások, csak azokon még megállapodás nem jött létre.
Milyen tervekkel vág a sorozatnak?
- Tavaly Budapesten a 12., Milánóban pedig a 8. helyen végeztem, míg Chalonban kiállásra kényszerültem, tehát egyszer sem tudtam a pontszerzők, a legjobb hat közé kerülni. A legfőbb célom: egyszer legalább bejutni az első hat közé, s ezen kívül is a futamok felét szeretném a legjobb 10 között zárni. Fontos lenne a jó szereplés azért is, mert ha helyt állok, akkor a Forma-1-es motorcsónak versenyzők szervezete - amelynek ettől az évtől már én is tagja vagyok - ingyen elvinne az évzáró két ázsiai erőpróbára - fejezte be Csepregi György, aki ebben az évben már csak erre a szuper kategóriára összpontosít, s a kisebb géposztályokban sem a hazai, sem a külföldi versenyeken nem vesz részt. Azért sem, mert időközben megbízták a válogatott keret felkészítésével is.(folyt.köv.)
1990. május 3., csütörtök 09:29
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|