|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MDF nyilatkozata
"Számos szervezetünk és számos
érdeklődő kereste meg a Magyar Demokrata Fórumot tiltakozásunkat
kérve a vörös zászlók kitűzése, az utcák és épületek fellobogózása
miatt.
A Magyar Demokrata Fórum tiszteletben tartja azt a hagyományt,
mely május elsejét a munka ünnepének tekinti. Indokolatlannak tartja
azonban azt, hogy ezen a napon az utcákat és a középületeket
fellobogózzák, mert május elseje Magyarországon munkaszüneti nap, de
nem állami ünnep.
Az állami ünneppel kapcsolatban pedig a Magyar Demokrata Fórum
álláspontja az, hogy a városokat és a falvakat csak nemzeti színű
zászlókkal díszítsék.
"
SZER, Világhíradó:
Esztergomi Duna-híd
"A kimutatások szerint az építkezések a jelenlegi
feltételek mellett mintegy 400 millió forintba kerülnének, amelyből
természetesen 200 milliót, tehát az összeg felét Magyarország
fedezné. Kiderült, hogy az államkasszának legfeljebb 60 millió
forint áll a rendelkezésére. Ezért a fennmaradó összeget más
forrásokból kellene biztosítani. Ezzel kapcsolatban felmerült egy
japán autógyár, a Suzuki neve, ugyanis a japán cég műszaki egység
telepítését tervezi Esztergom vagy Székesfehérvár térségében.
"
|
|
|
|
|
|
|
Esztergomi Duna-híd
|
-------------------
München, 1990. április 28. (SZER, Világhíradó) -
A háború végén felrobbant Esztergom-Párkány közúti Duna-híd újjépítési tervéről tartott ma Budapesten sajtóértekezletet a Közép-Duna Vidéki Intéző Bizottság. Makváry György:
- A résztvevők egyértelműen a Közép-Duna Vidék Intéző Bizottság támogatásáról biztosították a háborúban megsérült Esztergom és Sturovo, magyar nevén Párkány közötti híd újjáépítését célzó erőfeszítéseket. A kimutatások szerint az építkezések a jelenlegi feltételek mellett mintegy 400 millió forintba kerülnének, amelyből természetesen 200 milliót, tehát az összeg felét Magyarország fedezné. Kiderült, hogy az államkasszának legfeljebb 60 millió forint áll a rendelkezésére. Ezért a fennmaradó összeget más forrásokból kellene biztosítani. Ezzel kapcsolatban felmerült egy japán autógyár, a Suzuki neve, ugyanis a japán cég műszaki egység telepítését tervezi Esztergom vagy Székesfehérvár térségében.
Szóba jött még a Hungária biztosító társaság neve is, de több jelenlévő helytelenítette, hogy már eleve monopolhelyzetet teremtsen bármely vállalat vagy cég számára. Felmerült egy pályázati terv, amelyet ezekben napokban ír ki az esztergomi városi tanács a Prímás sziget korszerű felújítására. A város képviseletében megjelent küldöttnek ajánlották: a kiírást mihamarabb úgy kellene módosítani, hogy a pályázók már számításba vehessék a híd esetleges felépítését is. Mint a Rákóczi Szövetség részéről elkészített tervjavaslat kimutatta, a hídat akár másfél év alatt helyre lehetne hozni, ha nem ragaszkodnak az eredeti magas ívű vasrácsos szerkezethez, amit szakértők egyébként is elavultnak tartanak, hiszen karbantartása a helyi körülmények között erős forgalmi korlátozások mellett képzelhető el, és anyagilag is szükségtelenül terhelné az építkezés költségeit.
Az egyik felszólaló azt hangsúlyozta, hogy a terv megvalósítása annál is inkább sürget, mert a GANZ-MÁVAG gyár kivitelező részlegét egy ilyen feladat komoly mértékben szanálhatná, ellenkező esetben a megvalósítást külföldi cégre kellene bízni, ami a költségek tetemes emelkedését vonná maga után. (folyt.)
1990. április 28., szombat
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|