Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › április 28.
1989  1990
1990. február
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627281234
567891011
1990. március
HKSzeCsPSzoV
2627281234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930311
2345678
1990. április
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az MDF nyilatkozata

"Számos szervezetünk és számos érdeklődő kereste meg a Magyar Demokrata Fórumot tiltakozásunkat kérve a vörös zászlók kitűzése, az utcák és épületek fellobogózása miatt. A Magyar Demokrata Fórum tiszteletben tartja azt a hagyományt, mely május elsejét a munka ünnepének tekinti. Indokolatlannak tartja azonban azt, hogy ezen a napon az utcákat és a középületeket fellobogózzák, mert május elseje Magyarországon munkaszüneti nap, de nem állami ünnep. Az állami ünneppel kapcsolatban pedig a Magyar Demokrata Fórum álláspontja az, hogy a városokat és a falvakat csak nemzeti színű zászlókkal díszítsék. "
SZER, Világhíradó:

Esztergomi Duna-híd

"A kimutatások szerint az építkezések a jelenlegi feltételek mellett mintegy 400 millió forintba kerülnének, amelyből természetesen 200 milliót, tehát az összeg felét Magyarország fedezné. Kiderült, hogy az államkasszának legfeljebb 60 millió forint áll a rendelkezésére. Ezért a fennmaradó összeget más forrásokból kellene biztosítani. Ezzel kapcsolatban felmerült egy japán autógyár, a Suzuki neve, ugyanis a japán cég műszaki egység telepítését tervezi Esztergom vagy Székesfehérvár térségében. "

Esztergomi Duna-híd


-------------------


München, 1990. április 28. (SZER, Világhíradó) -

A háború végén felrobbant Esztergom-Párkány közúti Duna-híd
újjépítési tervéről tartott ma Budapesten sajtóértekezletet a
Közép-Duna Vidéki Intéző Bizottság. Makváry György:

    - A résztvevők egyértelműen a Közép-Duna Vidék Intéző Bizottság
támogatásáról biztosították a háborúban megsérült Esztergom és
Sturovo, magyar nevén Párkány közötti híd újjáépítését célzó
erőfeszítéseket. A kimutatások szerint az építkezések a jelenlegi
feltételek mellett mintegy 400 millió forintba kerülnének, amelyből
természetesen 200 milliót, tehát az összeg felét Magyarország
fedezné. Kiderült, hogy az államkasszának legfeljebb 60 millió
forint áll a rendelkezésére. Ezért a fennmaradó összeget más
forrásokból kellene biztosítani. Ezzel kapcsolatban felmerült egy
japán autógyár, a Suzuki neve, ugyanis a japán cég műszaki egység
telepítését tervezi Esztergom vagy Székesfehérvár térségében.

    Szóba jött még a Hungária biztosító társaság neve is, de több
jelenlévő helytelenítette, hogy már eleve monopolhelyzetet teremtsen
bármely vállalat vagy cég számára. Felmerült egy pályázati terv,
amelyet ezekben napokban ír ki az esztergomi városi tanács a Prímás
sziget korszerű felújítására. A város képviseletében megjelent
küldöttnek ajánlották: a kiírást mihamarabb úgy kellene módosítani,
hogy a pályázók már számításba vehessék a híd esetleges felépítését
is. Mint a Rákóczi Szövetség részéről elkészített tervjavaslat
kimutatta, a hídat akár másfél év alatt helyre lehetne hozni, ha nem
ragaszkodnak az eredeti magas ívű vasrácsos szerkezethez, amit
szakértők egyébként is elavultnak tartanak, hiszen karbantartása a
helyi körülmények között erős forgalmi korlátozások mellett
képzelhető el, és anyagilag is szükségtelenül terhelné az építkezés
költségeit.

    Az egyik felszólaló azt hangsúlyozta, hogy a terv megvalósítása
annál is inkább sürget, mert a GANZ-MÁVAG gyár kivitelező részlegét
egy ilyen feladat komoly mértékben szanálhatná, ellenkező esetben a
megvalósítást külföldi cégre kellene bízni, ami a költségek tetemes
emelkedését vonná maga után. (folyt.)



1990. április 28., szombat


Vissza » Folytatásokkal »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD