|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MDF nyilatkozata
"Számos szervezetünk és számos
érdeklődő kereste meg a Magyar Demokrata Fórumot tiltakozásunkat
kérve a vörös zászlók kitűzése, az utcák és épületek fellobogózása
miatt.
A Magyar Demokrata Fórum tiszteletben tartja azt a hagyományt,
mely május elsejét a munka ünnepének tekinti. Indokolatlannak tartja
azonban azt, hogy ezen a napon az utcákat és a középületeket
fellobogózzák, mert május elseje Magyarországon munkaszüneti nap, de
nem állami ünnep.
Az állami ünneppel kapcsolatban pedig a Magyar Demokrata Fórum
álláspontja az, hogy a városokat és a falvakat csak nemzeti színű
zászlókkal díszítsék.
"
SZER, Világhíradó:
Esztergomi Duna-híd
"A kimutatások szerint az építkezések a jelenlegi
feltételek mellett mintegy 400 millió forintba kerülnének, amelyből
természetesen 200 milliót, tehát az összeg felét Magyarország
fedezné. Kiderült, hogy az államkasszának legfeljebb 60 millió
forint áll a rendelkezésére. Ezért a fennmaradó összeget más
forrásokból kellene biztosítani. Ezzel kapcsolatban felmerült egy
japán autógyár, a Suzuki neve, ugyanis a japán cég műszaki egység
telepítését tervezi Esztergom vagy Székesfehérvár térségében.
"
|
|
|
|
|
|
|
Vegyszermaradékokkal telt ládákat ástak ki Székesfehérváron
|
1990. április 28., szombat - Több mint három évtizede
elásott, egyelőre ismeretlen vegyszermaradékokkal teli két óriás
acélládát emeltek ki szombaton az Ikarus székesfehérvári gyárában a
földből. A ,,méregládákról,, a gyár vezetői az egyik nyugalomba
vonult dolgozótól szereztek tudomást, aki elmondta, hogy 1956 után,
amikor Székesfehérvárott beszüntették a repülőgépjavítást, a
munkához használt vegyszerek maradékát - az akkori előírásoknak
megfelelően - acélládákban, körülbelül egy méter mélyre elásták.
Mivel a repülőgép-javításnál veszélyes, nátriumcianid tartalmú vegyszereket is alkalmaztak, a környezet és a gyárban dolgozók egészségének védelme érdekében megkezdték a kutatásokat. Különleges aknakeresőkkel próbáltak az acélládák nyomára bukkanni, de mivel föléjük az idők során több méter magas törmelékhalmot hordtak, a műszerek nem mutattak ki semmit. Végül egy idős szakmunkás leírása alapján bukkantak rá a két, kissé már korrodálódott, de szerencsére ép állapotban lévő ládákra.
Renkívül nagy gondossággal, körültekintéssel szervezték meg, s hajtották végre szombaton a tűzoltók, a polgári védelem szakemberei - a mentők jelenlétében - a kiemelést. A ládákat óriás konténerekben, a körülöttük lévő földdel együtt egyelőre a gyáron belül helyezték biztonságba. Sorsukról a bennük talált vegyszerek elemzését követően döntenek. Amennyiben beigazolódik, hogy valóban veszélyes vegyszermaradékokat tartalmaznak, az aszódi veszélyes hulladéktárolóban, a különleges kezelést igénylő hulladékok ,,temetőjében,, kerülnek elhelyezésre.
A Közép-dunántúli Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság környezetvédelmi osztálya elvégezteti a szükséges talajvizsgálatokat annak megállapítására, hogy a talaj, valamint a talajvízkészlet nem szenvedett-e károsodást.
A kiemelés során egyébként a szakemberek elmondták, hogy a ládák földbe helyezéséért senki sem kárhoztatható, Magyarországon ugyanis csak 1981-től ismert a különleges kezelést igénylő veszélyes hulladékok fogalma, addig azok elhelyezéséről, kötelező ártalmatlanításáról nem rendelkezett törvény. Három évtizeddel ezelőtt tehát a legjobb szándék vezérelte azokat, akik a vegyszermaradékokat a földbe temették. (MTI)
1990. április 28., szombat 17:28
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|