Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › április 28.
1989  1990
1990. február
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627281234
567891011
1990. március
HKSzeCsPSzoV
2627281234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930311
2345678
1990. április
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az MDF nyilatkozata

"Számos szervezetünk és számos érdeklődő kereste meg a Magyar Demokrata Fórumot tiltakozásunkat kérve a vörös zászlók kitűzése, az utcák és épületek fellobogózása miatt. A Magyar Demokrata Fórum tiszteletben tartja azt a hagyományt, mely május elsejét a munka ünnepének tekinti. Indokolatlannak tartja azonban azt, hogy ezen a napon az utcákat és a középületeket fellobogózzák, mert május elseje Magyarországon munkaszüneti nap, de nem állami ünnep. Az állami ünneppel kapcsolatban pedig a Magyar Demokrata Fórum álláspontja az, hogy a városokat és a falvakat csak nemzeti színű zászlókkal díszítsék. "
SZER, Világhíradó:

Esztergomi Duna-híd

"A kimutatások szerint az építkezések a jelenlegi feltételek mellett mintegy 400 millió forintba kerülnének, amelyből természetesen 200 milliót, tehát az összeg felét Magyarország fedezné. Kiderült, hogy az államkasszának legfeljebb 60 millió forint áll a rendelkezésére. Ezért a fennmaradó összeget más forrásokból kellene biztosítani. Ezzel kapcsolatban felmerült egy japán autógyár, a Suzuki neve, ugyanis a japán cég műszaki egység telepítését tervezi Esztergom vagy Székesfehérvár térségében. "

Vegyszermaradékokkal telt ládákat ástak ki Székesfehérváron

1990. április 28., szombat - Több mint három évtizede elásott, egyelőre ismeretlen vegyszermaradékokkal teli két óriás acélládát emeltek ki szombaton az Ikarus székesfehérvári gyárában a földből. A ,,méregládákról,, a gyár vezetői az egyik nyugalomba vonult dolgozótól szereztek tudomást, aki elmondta, hogy 1956 után, amikor Székesfehérvárott beszüntették a repülőgépjavítást, a munkához használt vegyszerek maradékát - az akkori előírásoknak megfelelően - acélládákban, körülbelül egy méter mélyre elásták.


Mivel a repülőgép-javításnál veszélyes, nátriumcianid tartalmú
vegyszereket is alkalmaztak, a környezet és a gyárban dolgozók
egészségének védelme érdekében megkezdték a kutatásokat. Különleges
aknakeresőkkel próbáltak az acélládák nyomára bukkanni, de mivel
föléjük az idők során több méter magas törmelékhalmot hordtak, a
műszerek nem mutattak ki semmit. Végül egy idős szakmunkás leírása
alapján bukkantak rá a két, kissé már korrodálódott, de szerencsére
ép állapotban lévő ládákra.

    Renkívül nagy gondossággal, körültekintéssel szervezték meg, s
hajtották végre szombaton a tűzoltók, a polgári védelem szakemberei
- a mentők jelenlétében - a kiemelést. A ládákat óriás
konténerekben, a körülöttük lévő földdel együtt egyelőre a gyáron
belül helyezték biztonságba. Sorsukról a bennük talált vegyszerek
elemzését követően döntenek. Amennyiben beigazolódik, hogy valóban
veszélyes vegyszermaradékokat tartalmaznak, az aszódi veszélyes
hulladéktárolóban, a különleges kezelést igénylő hulladékok
,,temetőjében,, kerülnek elhelyezésre.

    A Közép-dunántúli Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság
környezetvédelmi osztálya elvégezteti a szükséges talajvizsgálatokat
annak megállapítására, hogy a talaj, valamint a talajvízkészlet nem
szenvedett-e károsodást.

    A kiemelés során egyébként a szakemberek elmondták, hogy a ládák
földbe helyezéséért senki sem kárhoztatható, Magyarországon ugyanis
csak 1981-től ismert a különleges kezelést igénylő veszélyes
hulladékok fogalma, addig azok elhelyezéséről, kötelező
ártalmatlanításáról nem rendelkezett törvény. Három évtizeddel
ezelőtt tehát a legjobb szándék vezérelte azokat, akik a
vegyszermaradékokat a földbe temették. (MTI)



1990. április 28., szombat 17:28


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD