|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MDF nyilatkozata
"Számos szervezetünk és számos
érdeklődő kereste meg a Magyar Demokrata Fórumot tiltakozásunkat
kérve a vörös zászlók kitűzése, az utcák és épületek fellobogózása
miatt.
A Magyar Demokrata Fórum tiszteletben tartja azt a hagyományt,
mely május elsejét a munka ünnepének tekinti. Indokolatlannak tartja
azonban azt, hogy ezen a napon az utcákat és a középületeket
fellobogózzák, mert május elseje Magyarországon munkaszüneti nap, de
nem állami ünnep.
Az állami ünneppel kapcsolatban pedig a Magyar Demokrata Fórum
álláspontja az, hogy a városokat és a falvakat csak nemzeti színű
zászlókkal díszítsék.
"
SZER, Világhíradó:
Esztergomi Duna-híd
"A kimutatások szerint az építkezések a jelenlegi
feltételek mellett mintegy 400 millió forintba kerülnének, amelyből
természetesen 200 milliót, tehát az összeg felét Magyarország
fedezné. Kiderült, hogy az államkasszának legfeljebb 60 millió
forint áll a rendelkezésére. Ezért a fennmaradó összeget más
forrásokból kellene biztosítani. Ezzel kapcsolatban felmerült egy
japán autógyár, a Suzuki neve, ugyanis a japán cég műszaki egység
telepítését tervezi Esztergom vagy Székesfehérvár térségében.
"
|
|
|
|
|
|
|
Harmati nélkül (1. rész)
|
1990. április 28. szombat (MTI) - Szombaton a Hungaroringen napos, de hideg, igen szeles időben kezdődött meg a magyarországi gyorsasági motoros világversenyek küzdelemsorozata, amelynek keretében a 125, a 250 kcm-es és az oldalkocsis géposztályban Európa-bajnoki, a superbike kategóriában pedig világbajnoki pontokért motoroznak a résztvevők.
Az első napon még csak szabadedzések szerepeltek müsoron, ezeken nem kötelező részt venni, így sokan nem is éltek az alkalommal, hogy ismerkedjenek a pálya vonalvezetésével. A szabályok adta lehetőséggel élve szép számmal akadtak, akik csak ezen a napon jelentkeztek be a gépátvételnél, s voltak olyanok is, akik lemondták részvételüket. Így a rendezőség és a zsűri még utólag, szombaton is felvett az indulólistára újabb 20 versenyzőt, akik eredetileg a ,,várólista,, között szerepeltek.
Ami a magyarokat illeti: újból megerősítették, hogy Harmati Árpád nem indulhat a superbike világbajnoki erőpróbán, mert az év elején a superbike Európa-bajnokságra jelentkezett, s az esztendő hátralévő részében is a kontinensbajnoki cimért kiván harcolni. Változás a korábbi tervekhez képest, hogy a 125 kcm-eseknél Garaba Attila helyét Lovas János, míg a 250-eseknél Nagy Lászlóét Vaskó József foglalta el. Összesen hat hazai versenyző - a két beugrón kívül Szabó János és Csősz Attlia a 125 kcm-eseknél, valamint Lovasi István és Sinkó György a 250-eseknél - kapott jogot, hogy a kétnapos edzéseken részt vegyen, s megpróbálja biztosítani a helyét az indulásra jogosult kategóriánkénti legjobb 40 között. (Az oldalkocsisoknál huszan szerepelhetnek a hétfői versenynapon, de a superbike-hoz hasonlóan ebben a mezőnyben sem lesz magyar motoros).
Ismerve az erőviszonyokat, már az is siker lenne, ha bármelyikük beverekedné magát a legjobb 40 közé. Különösen nehéz dolguk lesz a nyolcadliteres géposztály képviselőinek, hiszen minden egyes helyért várhatóan legalább ketten küzdenek. (folyt.köv.)
1990. április 28., szombat 13:50
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|