|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MDF nyilatkozata
"Számos szervezetünk és számos
érdeklődő kereste meg a Magyar Demokrata Fórumot tiltakozásunkat
kérve a vörös zászlók kitűzése, az utcák és épületek fellobogózása
miatt.
A Magyar Demokrata Fórum tiszteletben tartja azt a hagyományt,
mely május elsejét a munka ünnepének tekinti. Indokolatlannak tartja
azonban azt, hogy ezen a napon az utcákat és a középületeket
fellobogózzák, mert május elseje Magyarországon munkaszüneti nap, de
nem állami ünnep.
Az állami ünneppel kapcsolatban pedig a Magyar Demokrata Fórum
álláspontja az, hogy a városokat és a falvakat csak nemzeti színű
zászlókkal díszítsék.
"
SZER, Világhíradó:
Esztergomi Duna-híd
"A kimutatások szerint az építkezések a jelenlegi
feltételek mellett mintegy 400 millió forintba kerülnének, amelyből
természetesen 200 milliót, tehát az összeg felét Magyarország
fedezné. Kiderült, hogy az államkasszának legfeljebb 60 millió
forint áll a rendelkezésére. Ezért a fennmaradó összeget más
forrásokból kellene biztosítani. Ezzel kapcsolatban felmerült egy
japán autógyár, a Suzuki neve, ugyanis a japán cég műszaki egység
telepítését tervezi Esztergom vagy Székesfehérvár térségében.
"
|
|
|
|
|
|
|
,,Kasmirban nem lesz háború,, (1.rész)
|
Újdelhi, 1990. április 28. (MTI-Panoráma) - India és
Pakisztán az elmúlt hetekben a fegyveres konfrontáció küszöbére
sodródott. Önmagában ez nem volna újdonság: csak az utóbbi hat évben
kétszer volt rá példa. Most viszont a diplomácia, a belpolitika és
hadászati tervezés szintjén egyaránt megszaporodtak az olyan
független változók, amelyek robbanásveszélyes helyzetekben
rendszerint a bizonytalanságot fokozó tényezőként jönnek számításba.
E pillanatban csak annyi bizonyos, hogy Újdelhi és Iszlámábád
egyformán szilárdan kitart a maga álláspontja mellett, nemcsak
engedni nem fognak, de semmi olyasmit nem tesznek, amit bárki
engedménynek vélhetne.
Az összkép legkevésbé nyugtalanító részének a kasmiri válság tágabb nemzetközi, diplomáciai összefüggései tekinthetők, de ezekben is kétértelműségek rejlenek. A legfontosabb kérdés e tekintetben az, hogy sikerül-e Pakisztánnak világpolitikai problémává tennie Kasmir ügyét. Iszlámábád azzal érvel, hogy nemzetközi jogi szempontból az egyedül érvényes hivatkozási alap mindmáig a kasmiri népszavazásról 1949-ben hozott - soha végre nem hajtott - ENSZ-határozat, ennélfogva a vitának az ENSZ Biztonsági Tanácsában, a kasmiri nép önrendelkezési jogáról kell folynia. A pakisztani diplomáciai törekvésekben és politikai retorikában azonban a népszavazás már jó ideje csak afféle ,,ceterum censeo,,. Az igazi hangsúlyok a muszlim érdekközösség és szolidaritás felé tolódnak.
Aligha kétséges, hogy minden olyan vita, amely az ENSZ szóban forgó határozatáról folyna, pillanatokon belül ,,ki-lőtt-először,, tipusú kérdésekbe torkollna és ott meg is rekedne. Pakisztánnak mindenesetre be kellett látnia, hogy az ENSZ Biztonsági Tanácsában még a kérdés napirendre tűzéséhez szükséges támogatást sem tudja megszerezni. Az Egyesült Államok kinyilvánította, hogy korábbi álláspontjával ellentétben immár nem támogatja a népszavazás gondolatát, és kívánatosnak tartaná, ha a nézeteltérést India és Pakisztán kétoldalú tárgyalásokon rendezné. A Szovjetunió határozottan kiállt India mellett, de eközben ugyancsak a tárgyalások fontosságát hangsúlyozta. Kína egy időben szívvel-lélekkel támogatta a kasmiri nép önrendelkezési jogát, a mostani válság kirobbanása után mégis a legnagyobb fokú önmérsékletet tanácsolta mindkét félnek, és elzárkózott az érdemi állásfoglalástól.Nyilván nem függetlenül attól a körülménytől, hogy a Dzsammu és Kasmírral határos Hszincsiang-Ujgur autonóm területen váratlanul Pekingnek is meggyűlt a baja a maga muszlim kisebbségével. (folyt.)
1990. április 28., szombat 09:42
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|