|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Felhívás az újonnan megalakuló kormányhoz
"A Természetvédők Szövetsége
aggodalommal olvasta az MTI április 23-án kiadott közleményében
annak a Baranya megyei tanácstagnak a szavait, aki elkeseredetten
javasolta: lakoltassák ki a veszélyes hulladékokkal terhelt
falvakat, mert jelenleg ez a megoldás látszik a legolcsóbbnak. A
szövetség megítélése szerint ha a ma még szokásos módon folytatódik
az ország környezetvédelmi gondjainak a megoldása, akkor az egész
ország kiürítése is valóban olcsóbb lesz, mint a termelés okozta
környezeti veszélyek elhárítása.
"
SZER, Magyar híradó:
Mit ad át az állambiztonsági szolgálat?
"A Belügyminisztérium a közeljövőben nyugati gépkocsikat
vásárol.
Jelenlegi kocsiállományuk öreg, elavult. 1.300 darabot kellene
az idén leselejtezni, pénzük - Ladában mérve - 760 darabra van, és a
Merkur összesen 380-at igazolt vissza. Ezért úgy határoztak, részben
saját költségvetésük terhére, részben az átszervezés miatt
felszabadult épületeik eladásából - például a III/3-as épület - 3 év
alatt háromezer darab nyugati gépkocsit vásárolnak. Rövidesen
megjelenik a tender kiírás egy nagy külkereskedelmi vállalatunkon
keresztül, de máris sok ajánlatot kaptak például a Fordtól is. Nagy
esélye - talán legnagyobb esélye - a Toyotának van, mely a
mentőtender megnyerésével egy szerelőparkot, egy technikai hátteret
is telepít Magyarországra.
"
|
|
|
|
|
|
|
Nem lesz verseny a Hungaropan Kupáért
|
1990. április 26. csütörtök (MTI) - Nehéz helyzetbe került a Magyar Kajak-kenu Szövetség vezérkara, ugyanis az Orosházi Üveggyár, a májusi szegedi nemzetközi regatta főszponzora váratlanul visszalépett, anyagi nehézségei miatt nem tudja vállalni a verseny támogatását. Tehát egy hónappal az erőpróba előtt csak annyi bizonyos, hogy a résztvevők nem a Hungaropan Kupáért versengenek.
Füleky András, a szövetség főtitkára arról tájékoztatta az MTI munkatársát, hogy a rangos viadalt mindenképpen megrendezik, még akkor is, ha nem sikerül újabb szponzorokat szerezniük. Jelenleg folynak a tárgyalások, de az idő rövidsége miatt a partnerek nem sok jóval kecsegtetik a szövetség vezetőit.
Amennyiben nem születik megállapodás, akkor a szövetségnek saját kasszájából kell kivennie azt a mintegy másfél millió forintot, ami hiányzik a regatta sikeres megrendezéséhez.
A versenyt május 25. és 27. között bonyolítják le Szegeden, a Maty-éri pályán. Változás a korábbi évekhez képest, hogy az első napon csak az 500, a másodikon pedig az 1000 méteres küzdelmekre kerül sor - a selejtezőktől a döntőkig bezárólag, majd a zárónapon lesznek a hosszútávú, az 5000, illetve a 10 000 méteres számok.
x x x
Vajda Vilmos szövetségi kapitány nyilvánosságra hozta azok névsorát, akik a jövő csütörtökön utazhatnak a mecheleni nemzetközi viadalra. A csapat: Adrovicz Attila, Berkes Zoltán, Schneider Imre, Petrovics Béla, Vincze László, Mészáros Erika, Dónusz Éva, Jánosi Erika, Huber Henriette - kajakosok, Boldizsár Gáspár, Szabó Attila, Bohács Zsolt, Leikep Gusztáv, Zala György, Hoffmann Ervin - kenusok.
x x x
A dunavarsányi edzőtáborba is eljutott a hír, hogy a sevillai nemzetközi verseny doppingpróbáján megbukott két lengyel női kajakos, Izabella Dylewska és Elzbieta Urbanczyk. Az esetről Vajda Vilmos így vélekedett:
- Nagyon furcsállom, hogy Dylewska is ilyen meg nem engedett eszközökhöz folyamodott. Most már nem is csodálkozom azon, hogy többször megverte a magyar lányokat. Nem tudom, hogyan követhetett el ilyen óriási hibát, hiszen azt is tudta, hogy lesz doppingellenőrzés, mert a versenyt megelőző technikai értekezleten előre bejelentették. Azon a márciusi viadalon két versenyzőnket is kisorsolták, Dónuszt és Zalát vizsgálták, s mindkettőjük eredménye negativ volt. Ami a magyar sportolókat illeti: őket a világbajnokságig hátralevő időben még az edzőtáborban, a válogatókon, a hazai és a külföldi nemzetközi viadalokon fogjuk ellenőrizni.+++
1990. április 26., csütörtök 13:50
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|