Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › április 23.
1989  1990
1990. február
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627281234
567891011
1990. március
HKSzeCsPSzoV
2627281234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930311
2345678
1990. április
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Fidesz távirata az RMDSZ-hez

"Mi sikeres választások után vagyunk, Önök évtizedek óta az első szabad választások előtt állnak. Kívánjuk, hogy a Magyar Ifjúsági Szervezetek Szövetségével kötött választási koalíciójuk segítse elő sikeres kampányukat, a romániai magyarság polititkai képviseletét és a román-magyar megbékélést. "
BBC, Panoráma:

Milyen pozíciója lesz Walesának?

"Az új, független Lengyelországban Lech Walesa szerepe úgy látszik fontos politikai kérdéssé válik. Mazowiecki miniszterelnök, a Szolidaritás volt tanácsadója, saját radikális gazdasági reformprogramjával van elfoglalva, és úgy tűnik: cseppet sem bánja, hogy ideiglenes politikai stabilitást biztosít számára egy nagyjából passzív államelnök - Jaruzeski tábornok személyében - hiszen félig demokratikus a parlament. A Szolidaritás nem nyerte vissza a statárium előtti népszerűségét, és megoszlanak köreiben a vélemények: fontos politikai erő maradjon-e, avagy visszaváltozzék egyszerű szakszervezetté? A Walesa újramegválasztására leadott jelentős szavazattöbség - 78 százalék - a gyengeség jelének is tekinthető, hiszen könnyebb a múlt dicső emlékeihez ragaszkodni, mint szembenézni a jelenlegi megosztottsággal és a jövő kihívásaival. "

A szükségesnél 2.


Évi két ülés megtartása látszik célszerűnek, - a tavaszit a
napokban tartották meg.

    - Összefoglalná, mi várható 1990-ben?

    - Ami az autópálya-építést illeti: elkészült az M0-ás déli
szakasza a 6-os és az M5-ös út között és megkezdhetők a
kisajátítások a fővárost elkerülő körgyűrű építésének második
szakaszát jelentő munka, a 6-os út és az M1-es autópálya közötti
területen. Tatabányától 45 kilométernyit közelítünk Győrhöz az M1-es
továbbépítésével, s igen költséges előkészítést is végzünk ugyancsak
az M1-es győri elkerülő szakaszához, valamint a Győrtől az
országhatárig húzódó nyomvonalon. Emellett megkezdődik az M5-ös
kecskeméti elkerülő szakaszának a tervezése. A fő közlekedési utak
közül a 6-os út fővárosi bevezető szakaszának előkészítése és a 3-as
Mezőkövesdet elkerülő gyűrűjének építése kezdődik. Folytatódik a
4-es út Debrecenbe bevezető szakaszának kialakítása, a 47-es Szeged
és Algyő közötti másfél kilométeres négysávos szakasza pedig megépül
az idén. Hozzáfogunk a főváros aglomerációs úthálózatának
korszerűsítéséhez, a 2-es út Vácot elkerülő szakaszának, valamint a
4-es fővárosi bevezető szakasza és az M5-ös összeköttetésének
megtervezéséhez. Még mindíg az útépítésnél maradva: 1990-ben 26
öszekötő, illetve bekötő út építése folyik majd országszerte, újabb
100 kilométernyi kerékpárúttal 500 kilométerre nő ennek az
úttípusnak a hossza. Több nagy hidat is átadunk az idén: az M0-ás I.
szakaszának két Duna-hídját, valmint a Berettyó- és a bajai
Duna-hidat. Folytatjuk a szolnoki Tisza-híd építését. A 7-es úton,
Fonyódnál és a 70-esen Velencén gyalogos aluljáró javítja majd a
forgalom biztonságát, Kisvárdán viszont a közúti fogalmat fogja
segíteni a felüljáró átadása.

    - Mennyibe kerül mindez?

    - Felemészti az útalap rendelkezésére álló összegnek több mint
40 százalékát, 5,6 milliárd forintot. Mivel összesen 12,3
milliárddal gazdálkodhatunk, az utak fenntartására és üzemeltetésére
6,7 milliárd forint marad. Ez több, mint tavaly, de 4-5 milliárddal
kevesebb a szükségesnél. Így csak a korábbi gyakorlat folytatására
van lehetőségünk, vagyis az útfelújítások során sok helyen csak
vékony védőréteget tudunk felvinni a javítandó úttestre. Így persze
nem számíthatunk 6-8 éves szünetre az újabb javításig. Legföljebb
2-3 évet bir az így felújított útfelület.

    Az útfenntartáshoz szükséges összeget a közúti igazgatóságok
szigorúan normatív alapon, az utak állapotát és a feltételek
számítógépes értékelését is figyelembe véve kapják. (folyt.)



1990. április 3., kedd 14:03


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD