|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Fidesz távirata az RMDSZ-hez
"Mi sikeres választások után vagyunk, Önök évtizedek óta az első
szabad választások előtt állnak. Kívánjuk, hogy a Magyar Ifjúsági
Szervezetek Szövetségével kötött választási koalíciójuk segítse elő
sikeres kampányukat, a romániai magyarság polititkai képviseletét és
a román-magyar megbékélést.
"
BBC, Panoráma:
Milyen pozíciója lesz Walesának?
"Az új, független Lengyelországban Lech Walesa szerepe úgy
látszik fontos politikai kérdéssé válik. Mazowiecki miniszterelnök,
a Szolidaritás volt tanácsadója, saját radikális gazdasági
reformprogramjával van elfoglalva, és úgy tűnik: cseppet sem bánja,
hogy ideiglenes politikai stabilitást biztosít számára egy nagyjából
passzív államelnök - Jaruzeski tábornok személyében - hiszen félig
demokratikus a parlament.
A Szolidaritás nem nyerte vissza a statárium előtti
népszerűségét, és megoszlanak köreiben a vélemények: fontos
politikai erő maradjon-e, avagy visszaváltozzék egyszerű
szakszervezetté?
A Walesa újramegválasztására leadott jelentős szavazattöbség -
78 százalék - a gyengeség jelének is tekinthető, hiszen könnyebb a
múlt dicső emlékeihez ragaszkodni, mint szembenézni a jelenlegi
megosztottsággal és a jövő kihívásaival.
"
|
|
|
|
|
|
|
A Fővárosi Tanács VB ülése
|
1989. december 18., hétfő - Az M0-ás autópálya keleti részének nyomvonal vezetéséről kompromisszumos megoldást fogadott el a Fővárosi Tanács Végrehajtó Bizottsága hétfői ülésén. Az egyik, az ,,A,,-tervezet szerint az útvonal az M0-M5 autópálya csomópontjából kiindulva, főleg lakott területen keresztül haladva érné el az M3-as autópályát. A másik (úgynevezett ,,B,,) elképzelés szerint, a nyomvonal Budapest határán, az új 51-es számú főút csomópontjától kiindulva, Gyált és Vecsést elkerülve mezőgazdasági területen haladn az M3-as autópályáig.
Az építkezésben érintett térség lakóit erősen foglalkoztatja a terv, s erőteljes társadalmi nyomás alakult ki annak érdekében, hogy a fővárosban vezető útvonal ne autópálya jelleggel épüljön meg. Novemberben az egyik pestlőrinci lakossági fórumon a résztvevők nyomatékosan megfogalmazták, hogy az M0-ás nyomvonalát a lakóterületektől távol kellene kialakítani. Egyértelműen elvetették azt a megoldást, amely szerint az autópálya átszelné a kerületet. A vitában hangsúlyozták, hogy az autópálya megépítése országos érdek is. Az új útvonalnak alkalmasnak kell lennie a főváros átmenő forgalmának terelésére, meg kell felelnie a főútvonalak közti gyűjtő-elosztó funkciónak, biztosítania kell az agglomerációs területek egymás közti kapcsolatát, valamint a főváros egyes szektorai közötti összeköttetést. Megállapították, hogy a városrendezési és környezetvédelmi szempontoknak leginkább megfelelő megoldás kialakításához a szakmai feltételek adottak, a kivitelezés döntően a pénzügyi lehetőségektől függ. A KÖHÉM 1987. évi költségszámításai alapján 14 milliárd forintba kerülne az M0-ás autópálya kiépítése. A VB most elfogadott határozatában azzal értett egyet, hogy az M0-ás autópályát a főváros beépített területén kívüli nyomvonal vezetéssel, de nem a mostani ,,B,, elképzelés szerint építsék meg. Szükségesnek tartották az újabb, ,,C,, tervváltozat tervpályánatának a kiírását; ennek költségeit fele részben a Fővárosi Tanács, illetve a KÖHÉM fedezné. Egyúttal felkérték az MTA főtitkárát, hogy segítse elő a tervpályázat környezetvédelmi szempontok szerinti véleményezését. (MTI)
1989. december 18., hétfő 18:10
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|