|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Fidesz távirata az RMDSZ-hez
"Mi sikeres választások után vagyunk, Önök évtizedek óta az első
szabad választások előtt állnak. Kívánjuk, hogy a Magyar Ifjúsági
Szervezetek Szövetségével kötött választási koalíciójuk segítse elő
sikeres kampányukat, a romániai magyarság polititkai képviseletét és
a román-magyar megbékélést.
"
BBC, Panoráma:
Milyen pozíciója lesz Walesának?
"Az új, független Lengyelországban Lech Walesa szerepe úgy
látszik fontos politikai kérdéssé válik. Mazowiecki miniszterelnök,
a Szolidaritás volt tanácsadója, saját radikális gazdasági
reformprogramjával van elfoglalva, és úgy tűnik: cseppet sem bánja,
hogy ideiglenes politikai stabilitást biztosít számára egy nagyjából
passzív államelnök - Jaruzeski tábornok személyében - hiszen félig
demokratikus a parlament.
A Szolidaritás nem nyerte vissza a statárium előtti
népszerűségét, és megoszlanak köreiben a vélemények: fontos
politikai erő maradjon-e, avagy visszaváltozzék egyszerű
szakszervezetté?
A Walesa újramegválasztására leadott jelentős szavazattöbség -
78 százalék - a gyengeség jelének is tekinthető, hiszen könnyebb a
múlt dicső emlékeihez ragaszkodni, mint szembenézni a jelenlegi
megosztottsággal és a jövő kihívásaival.
"
|
|
|
|
|
|
|
95 millió dolláros világbanki hitel a magyar közlekedés gyógyítására (1. rész)
|
1989. július 11., kedd - A napokban aláírt megállapodás értelmében a Világbank 95 millió dollár kölcsönt nyújt hazánknak közlekedésfejlesztési célokra. A 15 éves lejáratú, kedvező kamatozású hitelt négyféle ,,csomagban,, lehet felhasználni.
A közúti fejlesztésekre fordítható 53,8 millió dollárból az M0-ás autóút következő - az M1-es autópálya és a 6-os főút közötti - szakaszának megépítésére használnak fel jelentős hányadot. Várhatóan 1994-ben lesz kész ez az útszakasz, amely lehetővé teszi, hogy a Hegyeshalom-Budapest-Röszke vonalon áthúzódó transzeurópai útvonal elkerülje a főváros belső részeit. Ebből a keretből útkarbantartó, tengelysúly- és minőségellenőrző berendezéseket szereznek be. Ennek a keretnek a terhére készül egy folyamhajózással, illetve kikötőbővítéssel foglalkozó tanulmány is, 25 millió dollárt pedig a magyarországi utak burkolatának megerősítésére, az útrehabilitációs programra fordítanak. A Budapesti Közlekedési Vállalat fejlesztésére 3 millió dollár szolgál, ebből egyebek között korszerű forgalomirányító rendszert vezetnek be, s átalakítják a vállalati szervezetet. A Hungarocamion 6,1 millió dollárral részesedik a világbanki hitelből; integrált számítógépes információs rendszert állítanak üzembe, és tranzitelosztó raktár berendezéseit vásárolják meg. A MÁV 25 millió dollárt kap a világbanki kölcsönből korszerű szállításirányítási információs rendszerének kiépítésére, az ehhez szükséges berendezések, szoftverek beszerzésére, valamint sínfelújító üzem építésére, s felszerelésére, továbbá pályakarbantartó és -építő gépek vásárlására. A hitel további, valamivel több mint 7 millió dolláros része fel nem osztott tartalék-keretként szolgál. A hitelmegállapodást követően a lehető legrövidebb időn belül kiírják a nemzetközi pályázatokat, amelyeken bárki részt vehet. A megbízásokat azok a vállalatok nyerik el, amelyek a legkedvezőbb feltételekkel, megfelelő garanciák nyújtása mellett vállalkoznak a feladatok elvégzésére. Egyébként a világbanki hitelből megvalósítandó program befejezési határideje 1994 december vége, s a kölcsön lehívásának végső időpontja 1995. június 30-a. (folyt.köv.)
1989. július 11., kedd 14:48
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|