Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › április 23.
1989  1990
1990. február
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627281234
567891011
1990. március
HKSzeCsPSzoV
2627281234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930311
2345678
1990. április
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Fidesz távirata az RMDSZ-hez

"Mi sikeres választások után vagyunk, Önök évtizedek óta az első szabad választások előtt állnak. Kívánjuk, hogy a Magyar Ifjúsági Szervezetek Szövetségével kötött választási koalíciójuk segítse elő sikeres kampányukat, a romániai magyarság polititkai képviseletét és a román-magyar megbékélést. "
BBC, Panoráma:

Milyen pozíciója lesz Walesának?

"Az új, független Lengyelországban Lech Walesa szerepe úgy látszik fontos politikai kérdéssé válik. Mazowiecki miniszterelnök, a Szolidaritás volt tanácsadója, saját radikális gazdasági reformprogramjával van elfoglalva, és úgy tűnik: cseppet sem bánja, hogy ideiglenes politikai stabilitást biztosít számára egy nagyjából passzív államelnök - Jaruzeski tábornok személyében - hiszen félig demokratikus a parlament. A Szolidaritás nem nyerte vissza a statárium előtti népszerűségét, és megoszlanak köreiben a vélemények: fontos politikai erő maradjon-e, avagy visszaváltozzék egyszerű szakszervezetté? A Walesa újramegválasztására leadott jelentős szavazattöbség - 78 százalék - a gyengeség jelének is tekinthető, hiszen könnyebb a múlt dicső emlékeihez ragaszkodni, mint szembenézni a jelenlegi megosztottsággal és a jövő kihívásaival. "

Részletes tájékoztató az autópálya-használati díjról és az útalapról (1. rész)

1989. április 6., csütörtök - A Közlekedési, Hírközlési és Építésügyi Minisztériumban Nagy Ervin miniszterhelyettes tájékoztatta az újságírókat csütörtökön az autópálya-használati díj és az útalap bevezetésének részletkérdéseiről. Elmondta: a díj bevezetését kényszerhelyzet indokolja. Egyre fejlődik a motorizáció, ugyanakkor a 60-as években megindult hazai autópálya-építés - pénzhiány miatt - csak nagyon lassú ütemben halad előre. A május 1-jei, igen közeli határidő oka: el kívánták kerülni a folyamatban lévő út- és hídépítések munkálatainak leállítását.

A szerdai bejelentésnek megfelelően a nyári idegenforgalmi
idénydíj (július-augusztus-szeptemberre) 800 forint lesz
személygépkocsinként, az I., a II. és a IV. negyedévre pedig 700-700
forint. A teljes évre szóló bérlet 1500 forintba kerül. A
tehergépkocsikra és az autóbuszokra különböző tarifákat állapítottak
meg. A legmagasabb éves díj összege 18 ezer forint lesz. A
motorkerékpárosok éves díja 500 forint.

    A használati díj megfizetését címke igazolja, amelyet a
szélvédőre kell ragasztani. Az útellenőrök távcsővel,
fényképezőgéppel kísérik figyelemmel a forgalmat. Azok, akik az
autópályát használják, de nem fizették meg a díjat, tízszeres
büntetést fizetnek. Jelenleg Magyarországon 210 kilométer az
autópálya és 110 kilométer a félautópálya hossza, erre az alig több
mint 300 kilométerre kell a használati díjat megfizetni.

    Az előzetes számítások szerint mintegy 1,8 milliárd forintra
tehető az autópálya-használati díjakból származó éves bevétel. Ebből
a forrásból tervezik továbbépíteni az M5-ös autópályát; az út a
nyári szezonra elkészül Kecskemétig. Folytatják az M0-ás autóút
építését is, ennek első, 15 kilométeres szakaszát a jövő évben
helyezik forgalomba. A szakemberek szerint az autópálya-használati
díj megteremti a feltételeket a külföldi működőtőke bevonásához a
magyar autópálya-hálózat fejlesztésébe. Az M1-es autópálya
továbbépítését Hegyeshalom és Győr között, valamint bővítését
Tatabánya és Győr között külföldi vállalkozók végzik majd. Ez a 15
milliárd forintos beruházás várhatóan 1995-ben fejeződik be. A
miniszterhelyettes bejelentette: a kormány vállalt garanciát arra,
hogy az autópálya-használati díjból származó bevétel csak közúti
beruházásokra, illetve autópálya-építésre használható fel.
(folyt.köv.)


1989. április 6., csütörtök 15:08


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD