|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Világhíradó:
A pápai látogatás
"A pápa, aki
Csehszlovákiában tartózkodik, bejelentette, hogy rendkívüli püspöki
szinódust hív egybe a kommunizmus bukása után kialakuló európai
helyzet áttekintésére. A Szentatya ezekben az órákban misét celebrál
(sic
) Pozsonyban, ahonnan az előkészületekről jelentette Kovács
Ágnes:
Az előkészületek óriásiak, a zászlók és a pápai fényképek
elárasztották a várost. A mise helyét csak gyalog és az ide kijelölt
autóbuszokon lehet megközelíteni. Sajnos az időjárás nem kedvez,
mert tegnap délutántól ma reggelig egyfolytában esik az eső, mégis
körülbelül egymillió emberre számítanak. Rengeteg az osztrák és az
olasz autós.
Az előkészületek szokatlanul rövidek voltak, és ebből egyesek
arra következtetnek, hogy a pápa gyors látogatása az idős Tomasek
bíboros tiszteletének szól. Az utódlás kérdéséről valószínűleg nem
esik majd szó, de a Hável elnökkel folytatott tárgyalások végre
tiszta helyzetet teremtenek az invesztitúra és az egyházi jelen
tekintetében."
|
|
|
|
|
|
|
Szász László negyedik
|
1990. április 22. vasárnap (tud) - Nem sikerült a Külker SC autóversenyzőinek a bemutatkozás az osztrák nyilt pályabajnokság idénynyitóján. Az osztrákok erre az alkalomra a brnói pályát bérelték ki, ám a rendezés sok kivánnivalót hagyott maga után. A karosszériás turaautók mezőnyéből például 11 kocsit zártak ki, egyebek között a Magyarországon is jól ismert Karl Opitzhausert és Cserkuti Józsefet, mert állitólag tul hangos volt a BMW M3-asuk. Azt, hogy miképpen állapitották meg a decibelek számát, homály fedi, ugyanis semmiféle müszerük erre a célra nem volt. Igy aztán a karosszériás turaautók mezőnye igencsak foghijas volt.
Az N-csoportban Móczár Péter próbált szerencsét, ám az időközben zivatarosra váltó idő miatt nem sok esélye akadt, hiszen nem volt vizes pályára való gumija. Igy szükséghelyzetben ,,utcai,, gumikat szereltek a Ford k Sierra Cosworth-ra. Móczár Péter jól is startolt, három körön át az élbolyban autózott, ekkor azonban kiállt a depóba, mert elmondása szerint fölösleges volt kockáztatni, hiszen kocsija csuszott a vizen, nem arra ment, amerre kormányozta.
Nagy várakozás előzte meg a Formula kocsik versenyét, a sokszoros magyar gokart bajnok Szász László ebben az évben itt próbá t szerencsét. Szászt sem kerülte el azonban a technika ördöge, mert a sebességváltót képtelenek voltak a külföldi szakemberek összerakni, igy összesen hét kört tréningezett, ami elenyészően kevés, arról nem is beszélve, hogy a start előtt az utolsó pillanatban gyertyákat kellett cserélni.
A Formula kocsik rajtjánál a Formula Forddal autózó Szigetvári Mátyás startolt a legjobban, ám az érthető lóerőkülönbségek miatt egyre hátrább csuszott. De végül a Formula Fordok között az előkelő második helyet szerezte meg. Szász László dolgát nehezitette, hogy az első három körben szinte semmit sem látott, mert rutintalansága miatt bepárásodott a bukósisak plexije. A 10 körös verseny második részében jött fel Szász, sorra előzte meg az ellenfeleket, s végül a negyedik helyen végzett. Érdekesség, hogy a magyar autósport rajongók régi ismerőse, Walter Lechner vezette 9 körön át a versenyt, ám az utolsó kör második felében megpördült, igy az addig második helyen autózó osztrák Wieser nyert Ralt Formula 3-mal.+++
1990. április 22., vasárnap 15:44
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|