|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Tiltakozik a szabolcsi cigányszövetség
"Kijelentjük: minden párttal, pártjellegű mozgalommal,
állami, társadalmi, szakszervezeti, gazdasági szervezetekkel,
intézményekkel, egyházakkal az alkotmány szellemében kívánunk
együttműködni, szem előtt tartva a nemzet és a cigányság
felemelkedésének ügyét.
"
SZER, Világhíradó:
A román kormány és a hadsereg vitája
"Nem újkeletű a katonaság elégedetlensége. A decemberi forradalom
után többször fejezték ki rosszallásaikat utcai tüntetéseken,
felvonulásokon, kevesellve az új hatalom reformintézkedéseit.
A kormány ugyanakkor igyekezett ígéretekkel leszerelni a lázongó
tisztikart. Egyetértett azzal a követeléssel is, hogy váltsák le a
népszerűtlen Militaru tábornokot a védelmi tárca éléről.
"
|
|
|
|
|
|
|
Fejlesztés nyugati hitelből
|
---------------------------
München, 1990. április 19. (SZER, Magyar híradó) - A folyami hajózás fejlesztése nyugati hitelekből. Erről szól Farkas Pál jelentése:
"Hajózni szükséges ". Az évezredes mondást sok ország után - úgy tűnik - Magyarországon is újraértékelik. Az utóbbi évtizedek a közúti közlekedés rohamléptű fejlesztése jegyében teltek el, de a vezető ipari országok szakemberei rövid időn belül változásra számítanak ezen a téren. Előrejelzéseik szerint a vasúti és hajóközlekedés reneszánsza várható az elkövetkező évtizedben.
A Közlekedési, Híradástechnikai és Építésügyi Minisztérium, a KÖHÉM felismerve az ország kedvező fekvéséből adódó lehetőségeket, több közlekedésfejlesztési elképzelést is a Világbank elé terjesztett, s ezek finanszírozásához sikerült is 50, illetve 90 millió dolláros hitelt elnyernie.
Tegnapelőtt a minisztériumban első tárgyalásra ültek össze azok a hazai szakemberek, akik a második hitelkonstrukcióban szereplő légiközlekedési tanulmány előkészítésében vesznek részt. Ez a tanulmány teljeskörűen áttekinti a hajózás fejlesztési lehetőségeit, figyelembe véve az épülő Duna-Majna-Rajna-csatorna által kialakuló új helyzetet.
Magyarországon a folyami hajózásnak igen gazdag hagyományai voltak, de az utóbbi évtizedek a hajózás színvonalát is lezüllesztették, a kikötők állapota leromlott, a hajópark elöregedett, Magyarország a Duna menti országok között szállítási teljesítményével az utolsó helyre csúszott, mára a 100 millió tonna körüli áruforgalomból már csak 8-10 százalékkal részesedik. A csepeli szabadkikötő forgalma 1-1,5 millió tonnára esett vissza. (folyt.)
1990. április 19., csütörtök
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|