|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Rákóczi Szövetség állásfoglalása
"Üdvözlik
Václav Hável elnök állásfoglalását: az 1945-ös kassai kormányprogram
kollektív bünösség-elvének elvetését, amely a magyar nemzetiség
üldözéséhez és kitelepítéséhez, emberi jogaitól való megfosztásához
vezetett. A Szövetség felkéri a magyar kormányt, hogy követelje: a
kassai kormányprogram kollektív bűnösségre vonatkozó állásfoglalását
helyezze hatályon kívül és ítélje el a szlovák kormány és parlament,
valamint a csehszlovák kormány és parlament is.
"
SZER, Magyar híradó:
Petrenkó sokkal többet ajánl
"- Úgy tudom, hogy ön is tett ajánlatot az Ózdi Kohászati Üzemek
megvételére. Miből állt ez az ajánlat?
- Először nyugati hitel behozatalával, amit a Viching cégen
keresztül hoztam, s amelynek sajnos nem tudtuk megszerezni a
garanciáját. Ennek több oka van. A magyar bankrendszer és a
kormányváltás problémái hozták össze, mert a Viching cég mellett a
Meryll Lynch bank áll, és azt hiszem, hogy ezt nem lehet
megsínyleni, mert a világban ez elég jó nevet visel.
Másodszor hosszú távú leasing-szerződésben vásárolom meg, ami
azt jelentené, hogy éves szinten 140 millió forintot adnék a magyar
államnak a mostani 50-90 millió nyereséggel szemben, plusz
felajánlottam az ózdi tanácsnak a tiszta jövedelem 20 százalékát,
ami körülbelül 200 millió forint/év lenne a munkahelyteremtésre.
"
|
|
|
|
|
|
|
Fejlesztés nyugati hitelből
|
---------------------------
München, 1990. április 19. (SZER, Magyar híradó) - A folyami hajózás fejlesztése nyugati hitelekből. Erről szól Farkas Pál jelentése:
"Hajózni szükséges ". Az évezredes mondást sok ország után - úgy tűnik - Magyarországon is újraértékelik. Az utóbbi évtizedek a közúti közlekedés rohamléptű fejlesztése jegyében teltek el, de a vezető ipari országok szakemberei rövid időn belül változásra számítanak ezen a téren. Előrejelzéseik szerint a vasúti és hajóközlekedés reneszánsza várható az elkövetkező évtizedben.
A Közlekedési, Híradástechnikai és Építésügyi Minisztérium, a KÖHÉM felismerve az ország kedvező fekvéséből adódó lehetőségeket, több közlekedésfejlesztési elképzelést is a Világbank elé terjesztett, s ezek finanszírozásához sikerült is 50, illetve 90 millió dolláros hitelt elnyernie.
Tegnapelőtt a minisztériumban első tárgyalásra ültek össze azok a hazai szakemberek, akik a második hitelkonstrukcióban szereplő légiközlekedési tanulmány előkészítésében vesznek részt. Ez a tanulmány teljeskörűen áttekinti a hajózás fejlesztési lehetőségeit, figyelembe véve az épülő Duna-Majna-Rajna-csatorna által kialakuló új helyzetet.
Magyarországon a folyami hajózásnak igen gazdag hagyományai voltak, de az utóbbi évtizedek a hajózás színvonalát is lezüllesztették, a kikötők állapota leromlott, a hajópark elöregedett, Magyarország a Duna menti országok között szállítási teljesítményével az utolsó helyre csúszott, mára a 100 millió tonna körüli áruforgalomból már csak 8-10 százalékkal részesedik. A csepeli szabadkikötő forgalma 1-1,5 millió tonnára esett vissza. (folyt.)
1990. április 19., csütörtök
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|