Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › április 19.
1989  1990
1990. február
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627281234
567891011
1990. március
HKSzeCsPSzoV
2627281234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930311
2345678
1990. április
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Rákóczi Szövetség állásfoglalása

"Üdvözlik Václav Hável elnök állásfoglalását: az 1945-ös kassai kormányprogram kollektív bünösség-elvének elvetését, amely a magyar nemzetiség üldözéséhez és kitelepítéséhez, emberi jogaitól való megfosztásához vezetett. A Szövetség felkéri a magyar kormányt, hogy követelje: a kassai kormányprogram kollektív bűnösségre vonatkozó állásfoglalását helyezze hatályon kívül és ítélje el a szlovák kormány és parlament, valamint a csehszlovák kormány és parlament is. "
SZER, Magyar híradó:

Petrenkó sokkal többet ajánl

"- Úgy tudom, hogy ön is tett ajánlatot az Ózdi Kohászati Üzemek megvételére. Miből állt ez az ajánlat? - Először nyugati hitel behozatalával, amit a Viching cégen keresztül hoztam, s amelynek sajnos nem tudtuk megszerezni a garanciáját. Ennek több oka van. A magyar bankrendszer és a kormányváltás problémái hozták össze, mert a Viching cég mellett a Meryll Lynch bank áll, és azt hiszem, hogy ezt nem lehet megsínyleni, mert a világban ez elég jó nevet visel. Másodszor hosszú távú leasing-szerződésben vásárolom meg, ami azt jelentené, hogy éves szinten 140 millió forintot adnék a magyar államnak a mostani 50-90 millió nyereséggel szemben, plusz felajánlottam az ózdi tanácsnak a tiszta jövedelem 20 százalékát, ami körülbelül 200 millió forint/év lenne a munkahelyteremtésre. "

A Suzuki központjába várják az autókonszern küldöttségét

Trom András, az MTI tudósítója jelenti:
Tokió, 1990. április 19. csütörtök (MTI) - Május 29-re a Suzuki Motor Co. központjába várják az autókonszern RT vezetőit, a Suzuki magyarországi gyártásához szükséges magánjogi szerződés előkészítésére. Lepsényi Istvánnak, az Autokonszern elnökének a látogatása három japán tanulmányi küldöttség márciusi magyarországi terepszemléjét követi. A tárgyalások eredményeként várhatóan nyáron írják alá a vegyes vállalat alapítási és a műszaki segítségnyújtási, illetve licenc-átadási szerződést. Hamamacuban, a Suzuki központjában és további két gyárában a héten két napra fogadták a japán kormány által támogatott egy hónapos menedzser továbbképző tanfolyamon részt vevő 29 magyar vállalati szakembert. A Suzuki irányítási gyakorlatát ismertető tanulmányi út alkalmából a házigazdák nevében Szaito Josio adott tájékoztatást a magyarországi Suzuki projektről.


Magyarországi tapasztalatai alapján optimistán nyilatkozott az
MTI tokiói tudósítójának is Szaito Josio, a cég külföldi
értékesítéssel megbizott igazgatója. A Suzuki cég vezető munkatársa
1985 óta többször járt Magyarországon. A legjobb benyomást az MMG
gyárban szerezte- mondtta. Hangsúlyozta, hogy a Suzuki projekt
tükrözi Japán vezető kisautó-gyártó cégének az aktív, mi több,
agresszív és úttörő üzletpolitikáját. Arról is tájékoztatott, hogy
az idén 70 éves Suzuki Motors hamamacui központjában külön magyar
igazgatóságot hoztak létre.

    Ez az első eset arra, hogy egy külföldi projekt megvalósítását
teljesen önálló részleg végzi- mondta el a tudósítónak a részleg
vezetője, Takeucsi Joicsi. Szerinte nem lesz akadálya annak, hogy
teljesüljön az a magyar kívánság, hogy a gépkocsigyártás kezdeti
szakaszában már 50 százalékos legyen a magyar alkatrész-szállítási
arány. Ennél bonyolultabbnak tűnik az export- értékesítés, de abban
bíznak, hogy a magyar kormány el tudja majd intézni, hogy a
közöspiaci országokba a Magyarországon gyártott Suzuki magyar
termékként kerüljön, függetlenül attól, hogy az első évben, 1992-ben
a magyar beszállítás még nem éri el a hetven százalékot. A
magyarországi gyártás beindításával egyidőben egyébként a Suzuki
abbahagyja a Swift tipusok európai értékesítését és saját marketing
hálózatát a magyar kocsik exportjához rendelkezésre bocsátja
majd.+++



1990. április 19., csütörtök 08:43


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD