|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Rákóczi Szövetség állásfoglalása
"Üdvözlik
Václav Hável elnök állásfoglalását: az 1945-ös kassai kormányprogram
kollektív bünösség-elvének elvetését, amely a magyar nemzetiség
üldözéséhez és kitelepítéséhez, emberi jogaitól való megfosztásához
vezetett. A Szövetség felkéri a magyar kormányt, hogy követelje: a
kassai kormányprogram kollektív bűnösségre vonatkozó állásfoglalását
helyezze hatályon kívül és ítélje el a szlovák kormány és parlament,
valamint a csehszlovák kormány és parlament is.
"
SZER, Magyar híradó:
Petrenkó sokkal többet ajánl
"- Úgy tudom, hogy ön is tett ajánlatot az Ózdi Kohászati Üzemek
megvételére. Miből állt ez az ajánlat?
- Először nyugati hitel behozatalával, amit a Viching cégen
keresztül hoztam, s amelynek sajnos nem tudtuk megszerezni a
garanciáját. Ennek több oka van. A magyar bankrendszer és a
kormányváltás problémái hozták össze, mert a Viching cég mellett a
Meryll Lynch bank áll, és azt hiszem, hogy ezt nem lehet
megsínyleni, mert a világban ez elég jó nevet visel.
Másodszor hosszú távú leasing-szerződésben vásárolom meg, ami
azt jelentené, hogy éves szinten 140 millió forintot adnék a magyar
államnak a mostani 50-90 millió nyereséggel szemben, plusz
felajánlottam az ózdi tanácsnak a tiszta jövedelem 20 százalékát,
ami körülbelül 200 millió forint/év lenne a munkahelyteremtésre.
"
|
|
|
|
|
|
|
Suzuki vagy General Motors? - 2.
|
A fogyasztók lapjának felmérése, amelyet más, ugyancsak pártatlan elemzések is alátámasztanak, vészt jelez Detroit számára. A válasz részben a régi, még nagyobb hangsúllyal: az amerikai autógyárak már korábban belátták, hogy nagyobb költségeikkel, s a kevésbé motivált munkaerővel a kiskocsiknál nem tudnak versenyezni a japánokkal. Így egyszerűen japán kiskocsikat rendelnek - s azokat saját márkanevük alatt forgalmazzák. Így a Toyoták egy része a GM-Geo, a Mitsubishi Coltok a Chrysler márkaneve alatt kaphatók. A majdan Magyarországon is készülő Suzuki Swift már régen Chevrolet Sprint néven fut Amerikában....
Az igazinak vélt válasz azonban most készül a GM-nél: a világcég júliusban jelenik meg Saturn nevű kiskocsijaival, amelyek - az ígéretek szerint - ugyanazt a műszaki színvonalat és megbízhatóságot nyújtják majd, mint a japánok. A GM hétéves előkészítés és 3 milliárd dolláros beruházás után négyhengeres, az Opel Rekordhoz hasonló méretű kocsival jelenik meg, amely minőségével, 8-10 literes fogyasztásával - ígérik - nem marad el egy Honda Accordtól vagy Toyota Corollától. A Saturn-program külön üzemet kapott, ahol a dolgozókat japán mintára motiválják a minőségi munkára. Anyagilag is: kezdetben a szakszervezet által kialkudott béreknek 80 százalékát kapják - a fennmaradó részt csak a magas minőségi normák teljesítése után.
A Saturn árai 10.000-12.000 dollárnál kezdődnek majd, tehát ,,népautóról,, távolról sincs szó. A japánok utólérése viszont illékony célnak tűnik: míg Detroit hét éven át a vetélytárs utolérésén dolgozott, az természetesen nem maradt tétlen. A Saturn-program hozhat sikert - de hozhat milliárdos bukást is. +++
Heltai Andras (Washington), MTI-Panoráma
1990. április 5., csütörtök 12:34
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|