|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Rákóczi Szövetség állásfoglalása
"Üdvözlik
Václav Hável elnök állásfoglalását: az 1945-ös kassai kormányprogram
kollektív bünösség-elvének elvetését, amely a magyar nemzetiség
üldözéséhez és kitelepítéséhez, emberi jogaitól való megfosztásához
vezetett. A Szövetség felkéri a magyar kormányt, hogy követelje: a
kassai kormányprogram kollektív bűnösségre vonatkozó állásfoglalását
helyezze hatályon kívül és ítélje el a szlovák kormány és parlament,
valamint a csehszlovák kormány és parlament is.
"
SZER, Magyar híradó:
Petrenkó sokkal többet ajánl
"- Úgy tudom, hogy ön is tett ajánlatot az Ózdi Kohászati Üzemek
megvételére. Miből állt ez az ajánlat?
- Először nyugati hitel behozatalával, amit a Viching cégen
keresztül hoztam, s amelynek sajnos nem tudtuk megszerezni a
garanciáját. Ennek több oka van. A magyar bankrendszer és a
kormányváltás problémái hozták össze, mert a Viching cég mellett a
Meryll Lynch bank áll, és azt hiszem, hogy ezt nem lehet
megsínyleni, mert a világban ez elég jó nevet visel.
Másodszor hosszú távú leasing-szerződésben vásárolom meg, ami
azt jelentené, hogy éves szinten 140 millió forintot adnék a magyar
államnak a mostani 50-90 millió nyereséggel szemben, plusz
felajánlottam az ózdi tanácsnak a tiszta jövedelem 20 százalékát,
ami körülbelül 200 millió forint/év lenne a munkahelyteremtésre.
"
|
|
|
|
|
|
|
Suzuki vagy General Motors ? - 1.
|
Washington, 1990. április 05. csütörtök (MTI-Panoráma) -
Némi útmutatás annak, aki már most szeretné eldönteni, hogy a japán
Suzuki vagy az amerikai General Motors autóját vegye, ha majd
termelnek a magyarországi gyárak: a japán autók minőségben
változatlanul vezetnek az amerikaiak előtt és nyílt kérdés, hogy a
detroiti világkonszerneknek - óriási erőfeszítéseik ellenére -
sikerül-e utólérniök a vetélytársakat.
Az amerikai fogyasztók tanácsának évente kiadott, elfogulatlan vizsgálata immár egymás után az ötödik évben mutatta ki, hogy a közvélemény szerint a japán autók magasan vezetnek. A több mint 600 ezer megkérdezett véleménye alapján a legjobbnak ítélt 31 autó közül 28 japán, míg a legrosszabbnak minősített 33 közül 32 amerikai... A felmérés szerint a régóta vezető japán kocsik 1989-ben további, több mint 11 százalékkal növelték minőségi előnyüket az amerikai vetélytársakkal szemben. S mindez az autó hazájában, egy olyan, óriási piacon, ahol máris minden negyedik eladott kocsi japán - és arányuk növekszik.
A közvéleménykutatás részletes válaszokat kért arra, hogy a fogyasztók milyen előnyeit és hátrányait tapasztalták kocsijuknak, a festéstől a fékekig, a gyújtástól a kipufogóig. Magasan a legjobbnak a Honda kocsijai bizonyultak, második helyre a Toyota, harmadikra a Nissan került. Nagy lemaradással a legkisebb amerikai konszern, a Chrysler volt a negyedik, utána a Ford - míg a General Motors, a világ legnagyobb vállalata az utolsó... A különbségre jellemző, hogy míg a Honda minőségi mutatója a 4 pontos skálán 3,83 - a GM-é 0,75...
Az európai olvasó számára talán meglepő, hogy az amerikai autóipar az elmúlt években mennyire elmaradt a konkurencia mögött, elsősorban a kisebb kocsik kategóriájában. Míg a Ford és a GM Európában ,,cirkálónak,,, számító nagy autói viszonylag elfogadható minőségűek, mindhárom nagy amerikai konszern négyhengeres motorral felszerelt kocsijai mind műszakilag, mind a termék minőségét tekintve messze elmaradnak a japánoktól. Tanulságos egyébként, hogy - a felmérés tanúsága szerint - Európából is már csak kevés kocsi tud lépést tartani a japánokkal: az amerikai fogyasztók átlagos minőségűnek ítélték a Volkswagen Golfot, sok hibáról panaszkodtak a nagyobb Volvóknál és a kisebb Mercedeseknél. A brit Jaguar (újabban a Ford tulajdonában) lesújtó ítéletet kapott, akárcsak a Renault, vagy a Sterling, a Honda-motorral felszerelt brit Rover. (folyt.)
1990. április 5., csütörtök 12:33
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|