Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › április 19.
1989  1990
1990. február
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627281234
567891011
1990. március
HKSzeCsPSzoV
2627281234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930311
2345678
1990. április
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Rákóczi Szövetség állásfoglalása

"Üdvözlik Václav Hável elnök állásfoglalását: az 1945-ös kassai kormányprogram kollektív bünösség-elvének elvetését, amely a magyar nemzetiség üldözéséhez és kitelepítéséhez, emberi jogaitól való megfosztásához vezetett. A Szövetség felkéri a magyar kormányt, hogy követelje: a kassai kormányprogram kollektív bűnösségre vonatkozó állásfoglalását helyezze hatályon kívül és ítélje el a szlovák kormány és parlament, valamint a csehszlovák kormány és parlament is. "
SZER, Magyar híradó:

Petrenkó sokkal többet ajánl

"- Úgy tudom, hogy ön is tett ajánlatot az Ózdi Kohászati Üzemek megvételére. Miből állt ez az ajánlat? - Először nyugati hitel behozatalával, amit a Viching cégen keresztül hoztam, s amelynek sajnos nem tudtuk megszerezni a garanciáját. Ennek több oka van. A magyar bankrendszer és a kormányváltás problémái hozták össze, mert a Viching cég mellett a Meryll Lynch bank áll, és azt hiszem, hogy ezt nem lehet megsínyleni, mert a világban ez elég jó nevet visel. Másodszor hosszú távú leasing-szerződésben vásárolom meg, ami azt jelentené, hogy éves szinten 140 millió forintot adnék a magyar államnak a mostani 50-90 millió nyereséggel szemben, plusz felajánlottam az ózdi tanácsnak a tiszta jövedelem 20 százalékát, ami körülbelül 200 millió forint/év lenne a munkahelyteremtésre. "

Suzuki vagy General Motors ? - 1.

Washington, 1990. április 05. csütörtök (MTI-Panoráma) - Némi útmutatás annak, aki már most szeretné eldönteni, hogy a japán Suzuki vagy az amerikai General Motors autóját vegye, ha majd termelnek a magyarországi gyárak: a japán autók minőségben változatlanul vezetnek az amerikaiak előtt és nyílt kérdés, hogy a detroiti világkonszerneknek - óriási erőfeszítéseik ellenére - sikerül-e utólérniök a vetélytársakat.


Az amerikai fogyasztók tanácsának évente kiadott, elfogulatlan
vizsgálata immár egymás után az ötödik évben mutatta ki, hogy a
közvélemény szerint a japán autók magasan vezetnek. A több mint 600
ezer megkérdezett véleménye alapján a legjobbnak ítélt 31 autó közül
28 japán, míg a legrosszabbnak minősített 33 közül 32 amerikai... A
felmérés szerint a régóta vezető japán kocsik 1989-ben további, több
mint 11 százalékkal növelték minőségi előnyüket az amerikai
vetélytársakkal szemben. S mindez az autó hazájában, egy olyan,
óriási piacon, ahol máris minden negyedik eladott kocsi japán - és
arányuk növekszik.

    A közvéleménykutatás részletes válaszokat kért arra, hogy a
fogyasztók milyen előnyeit és hátrányait tapasztalták kocsijuknak, a
festéstől a fékekig, a gyújtástól a kipufogóig. Magasan a legjobbnak
a Honda kocsijai bizonyultak, második helyre a Toyota, harmadikra a
Nissan került. Nagy lemaradással a legkisebb amerikai konszern, a
Chrysler volt a negyedik, utána a Ford - míg a General Motors, a
világ legnagyobb vállalata az utolsó... A különbségre jellemző, hogy
míg a Honda minőségi mutatója a 4 pontos skálán 3,83 - a GM-é
0,75...

    Az európai olvasó számára talán meglepő, hogy az amerikai
autóipar az elmúlt években mennyire elmaradt a konkurencia mögött,
elsősorban a kisebb kocsik kategóriájában. Míg a Ford és a GM
Európában ,,cirkálónak,,, számító nagy autói viszonylag elfogadható
minőségűek, mindhárom nagy amerikai konszern négyhengeres motorral
felszerelt kocsijai mind műszakilag, mind a termék minőségét
tekintve messze elmaradnak a japánoktól. Tanulságos egyébként, hogy
- a felmérés tanúsága szerint - Európából is már csak kevés kocsi
tud lépést tartani a japánokkal: az amerikai fogyasztók átlagos
minőségűnek ítélték a Volkswagen Golfot, sok hibáról panaszkodtak a
nagyobb Volvóknál és a kisebb Mercedeseknél. A brit Jaguar (újabban
a Ford tulajdonában) lesújtó ítéletet kapott, akárcsak a Renault,
vagy a Sterling, a Honda-motorral felszerelt brit Rover. (folyt.)



1990. április 5., csütörtök 12:33


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD