Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › április 11.
1989  1990
1990. február
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627281234
567891011
1990. március
HKSzeCsPSzoV
2627281234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930311
2345678
1990. április
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Népfőiskolai pályázat

" A fejlődő népfőiskolai mozgalomra nagy szerep vár az új, demokratikus önkormányzatokra építő Magyarország megteremtésében és az iskolán kívüli szabadművelődés megújításában. A pályázat iránt érdeklődők részletes útmutatásért forduljanak levélben, telefonon vagy táviratilag a Magyar Népfőiskolai Társasághoz. "
SZER, Választás után:

A választások után

"Elkerülhetetlen volt, hogy ilyen körülmények között a szabad választáshoz nem méltó, azzal össze nem egyeztethető jelenségek is előfordultak a hosszú választási küzdelem során. Előfordultak, és jobb lett volna elkerülni őket, de a kampányt nem ilyen jelenségek határozták meg."

Nincs esélyegyenlőség a közúti fuvarozásban - KIOSZ vélemény

1990. április 11., szerda - A közúti árufuvarozásban nincsenek valódi piaci viszonyok; a nagy állami vállalatok lényegesen több engedélyt kapnak, mint a magánszektor - hangzott el egyebek között azon a sajtótájékoztatón, melyet szerdán a KIOSZ személy- és teherfuvarozók országos szakmai tagozatánál tartottak. Március végére az engedélyek elfogytak, így a fuvarozó kisiparosok egy része most munka nélkül marad.


Mint ismeretes, tavaly vált lehetővé, hogy magánvállalkozók is
bekapcsolódjanak a közúti, s ezen belül a külföldi árufuvarozásba. A
lehetőséggel immár több mint kétszázan élnek, s mintegy 600
gépkocsit üzemeltetnek. A külföldi fuvar vállalásához engedélyek
szükségesek. Ezek számát általában a két ország közötti kölcsönös
megállapodás rögzíti, az elosztás pedig a Közlekedési, Hírközlési és
Építésügyi Minisztérium feladata. A KIOSZ fuvarozó tagozata úgy
véli, az elosztás során nincs esélyegyenlőség, a módszer
igazságtalan. A gépparkjukat jól kihasználó állami vállalatok
kedvezőbb helyzetbe kerülnek, mivel is kisebb. A kisiparosok
érdekvédelmi szervezete sürgeti, hogy a minisztérium biztosítson
egyenlő esélyeket az állami és a magánszektor számára, változtassa
meg az eddigi ,,bázis,, szemléletet, s vegye figyelembe, hogy a
kisiparosok is részt követelnek a jövedelmező vállalkozásokból.

    A KIOSZ régóta javasolja, immár azonban halaszthatatlannak
tartja az úgynevezett koncesszió-rendszer bevezetését; vagyis azt,
hogy maximálják a tevékenységgel foglalkozók számát. Így ugyanis
lehetővé válna a meglévő engedélyekkel való ésszerű, egyenlő
feltételeket biztosító gazdálkodás. (MTI)



1990. április 11., szerda 15:14


Vissza » Folytatásokkal »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD