|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Békés megyei képviselők nyilatkozata
"Magyarország megváltozott, de a Békés Megyei Népújság sajnos még
nem. Megyénk egyetlen napilapja elvben ugyan deklarálta
függetlenségét, ennek azonban nem teremtette meg szervezeti és
személyi feltételeit. A lap élén még az MSZMP által kinevezett
igazgató-főszerkesztő áll, aki munkatársai szakmai önállóságát sem
biztosítja.
"
SZER, Késő esti mai nap:
Kelet-Európai Fejlesztési Bank
"A 42 alapító, kiknek sorában az Egyesült Államokon, Japánon, a
nyugat-európai országokon kívül ott található a Varsói Szerződés hét
állama és Jugoszlávia, de az újonnan jöttekkel, még például Marokko,
Egyiptom, Dél-Korea vagy Mexió is majdnem minden eddig hevesen
vitatott ütköző kérdésben egyezségre jutott. Ha minden jól megy,
május 30-ikáig, a születési bizonyítvány ünnepélyes kiállításáig már
csak két diplomáciai problémát kell megoldani. Az egyik a bank
elnökének kiválasztása, gyakorlatilag a két legambicíózusabb jelölt
közül, aki Atari(?), Francois Mitterrand tanácsadója és házi
gondolkodója, illetve Ruding, volt holland pénzügyminiszter.
A másik protokoll probléma: hol legyen majd az intézmény
székhelye, Londonban, Párizsban, esetleg Bécsben, Amszterdamban vagy
Prágában."
|
|
|
|
|
|
|
Kritikus a levegő szennyezettsége a fővárosban
|
1990. március 22., csütörtök - A fővárosban közlekedő több
mint félmillió gépjárműnek, mintegy 95 százaléka korszerűtlen. Ezek
a motorikusan elavult járművek Budapesten a levegőszennyezés csaknem
40 százalékát idézik elő - hangzott el csütörtökön, a Fővárosi
Tanács közlekedési és közmű főosztálya által rendezett
sajtótájékoztatón.
A közlekedési szakemberek utaltak arra, hogy az évtizedek alatt kialakult korszerűtlen járműpark létrehozásáért nem a közlekedési ágazat és a Fővárosi Tanács a felelős. Ezeket a levegőt erősen szennyező gépjárműveket az ipari és a kereskedelmi tárca szerezte be, államközi szerződések alapján. A járművek jelentős része emellett egyre inkább elöregszik. Így igen nagy töménységben ontják a több mint 40 féle levegőszennyező anyagot a főváros útjain.
A főosztály több megoldással kívánja ösztönözni a járművek üzemeltetőit arra, hogy csökkentsék a gépjárműveik által kibocsátott levegőszennyező anyagokat. Elhangzott, hogy ilyen ösztönző tényezők lehetnének például a rendszeres kipufogógáz-mérések a közutakon és a telephelyeken, illetve a karbantartási munkák színvonalának növelése, valamint a különböző költségtérítések.
A fővárosban közlekedő több mint 150 ezer kétütemű motor (Trabant, Wartburg, Barkas) által okozott különösen nagyfokú környezetszennyezés csökkenthető lenne, ha négyütemű motorokat építenének ezekbe a járművekbe. Ezért a tanács magára vállalja az átalakítás engedélyezéséhez szükséges hatósági díjak kifizetését. Kiterjesztik ezt a lehetőséget a korszerűtlen és nagy fogyasztású (Volga, Moszkvics) motorok cseréjére is.
Nagy reményeket fűznek a szakemberek az ADALCO jelű adalékanyaghoz is, amelyet már harmadik hónapja próbálnak ki a Főtaxi és a tanács Lada típusú gépkocsijain. Az eddigi tapasztalatok kedvezőek, mivel a kipufogógáz szén-monoxid tartalma csaknem 60 százalékkal, az üzemanyag-fogyasztás pedig 5 százalékkal csökkent. (MTI)
1990. március 22., csütörtök 15:29
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|