|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Békés megyei képviselők nyilatkozata
"Magyarország megváltozott, de a Békés Megyei Népújság sajnos még
nem. Megyénk egyetlen napilapja elvben ugyan deklarálta
függetlenségét, ennek azonban nem teremtette meg szervezeti és
személyi feltételeit. A lap élén még az MSZMP által kinevezett
igazgató-főszerkesztő áll, aki munkatársai szakmai önállóságát sem
biztosítja.
"
SZER, Késő esti mai nap:
Kelet-Európai Fejlesztési Bank
"A 42 alapító, kiknek sorában az Egyesült Államokon, Japánon, a
nyugat-európai országokon kívül ott található a Varsói Szerződés hét
állama és Jugoszlávia, de az újonnan jöttekkel, még például Marokko,
Egyiptom, Dél-Korea vagy Mexió is majdnem minden eddig hevesen
vitatott ütköző kérdésben egyezségre jutott. Ha minden jól megy,
május 30-ikáig, a születési bizonyítvány ünnepélyes kiállításáig már
csak két diplomáciai problémát kell megoldani. Az egyik a bank
elnökének kiválasztása, gyakorlatilag a két legambicíózusabb jelölt
közül, aki Atari(?), Francois Mitterrand tanácsadója és házi
gondolkodója, illetve Ruding, volt holland pénzügyminiszter.
A másik protokoll probléma: hol legyen majd az intézmény
székhelye, Londonban, Párizsban, esetleg Bécsben, Amszterdamban vagy
Prágában."
|
|
|
|
|
|
|
Továbbra is megoldatlan a BKV helyzete
|
1990. március 14., szerda - A BKV a kormány
támogatásleépítési terve miatt került a mostani helyzetbe, ugyanis
két éve változatlan összegű támogatást kap a vállalat. Számottevő
gazdálkodási tartalék nincs a BKV-nál, s a vállalat nehéz helyzetét
a bérszabályozás jelenlegi gyakorlata is súlyosbítja - tájékoztatták
a Fővárosi Tanács közlekedési és közmű főosztályának vezetői az MTI
munkatársát.
Elmondták, hogy a vállalatnál az Országos Érdekegyeztető Tanács januári döntésének megfelelően lefolytatott vizsgálat általános forráshiányt állapított meg. Emiatt drasztikusan vissza kellett fogniuk a beruházásokat is. A járműállomány több mint 33 százaléka már nullára íródott, ám a beszerzési árak emelése miatt szinte reménytelennek tűnik új járművek vásárlására gondolni. A mostani helyzetben a vállalat arra kényszerül, hogy 1989-hez képest 3,5 százalékkal tovább csökkentse a forgalmi teljesítményeket. Így összesen 265 gépjárművel kevesebbet indítanak útnak naponta.
A vizsgálat után középszintű érdekegyeztető tárgyalást tartottak a vállalat, a Fővárosi Tanács és a szakszervezetek között. A megbeszélésen megegyeztek egyebek mellett abban, hogy a Minisztertanácstól igénylik a béreket sújtó adózási terhek csökkentését. Ugyanakkor a még megoldatlan kérdésekhez az Országos Érdekegyeztető Tanács állásfoglalását kérik. (MTI)
1990. március 13., kedd 23:08
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|