Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › április 05.
1989  1990
1990. február
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627281234
567891011
1990. március
HKSzeCsPSzoV
2627281234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930311
2345678
1990. április
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Élelmiszercsomagok húsvétra

"A döntés értelmében élelmiszercsomagot kapnak a szociális helyzetük ismeretében életkorra való tekintet nélkül mindazok, akiknek nyugdíjából, jövedelméből, a havi lakbér, a rezsikiadások, gyógyszerköltségeik kifizetése után megélhetésük nehezen biztosított, valamint a nagycsaládosok és gyermekeiket egyedül nevelők."
DLF:

A Stasi üzelmei

"Múlt év novemberében az NDK népi kamarájának viharos ülésén az addig engedelmes képviselők ugyancsak belejöttek parlamenti szerepkörükbe. Vádakkal és kínos kérdésekkel árasztották ál Erich Mielkét az Állambiztonsági Minisztérium vezetőjét. A 82 éves belügyi hadseregtábornok kétségbeesetten széttárta karját és ezt találta mondani a megvadult honatyáknak: "De hiszen én mindannyiotokat szeretlek"

Moszkva - Leningrád - 141 perc

Szántó András, az MTI tudósítója jelenti:
Moszkva, 1990. április 5. csütörtök (MTI-tud) - Ha megépül a Szovjetunió két legnagyobb városát összekötő gyorsvasút, akkor Moszkva központjából Leningrád központjába (több mint 700 kilométer) 141 perc alatt lehet eljutni, azaz gyorsabban, mint repülőgéppel. A gyorsvasúttra három tervvariáció is készült, a kérdés megoldásával több intézet és egy akadémia foglalkozik évek óta.


Az egykori és a mai fővárost összekötő első, kétpályás
vasútvonal 1851-ben épült meg, s ma már nem képes kielégíteni a
sokszorosára nőtt követelményeket. A vonalon naponta 72 vonat
közlekedik, s közülük 53 tehervonat. Naponta az utazni vágyó mintegy
56 ezer utas közül csak 18 ezret tudnak elszállítani.

    Ilyen körülmények között érthető, hogy a sok éves előkészületek,
kutatások után nagy érdeklődés fogadta a tervek elkészültét. Mint a
Komszomolszkaja Pravda ezzel foglalkozó csütörtöki interjújából
kiderül, a gyorsvasútnak nem csak a hallatlanul lerövidülő utazási
idő adja a nagy vonzerejét, hanem az is, hogy a vasút
ötszázadannyira szennyezi a levegőt, mint a repülők.

    A gyorsvasút megépítése mindhárom tervezet szerint legalább
három milliárd rubelba kerülne. Nyikolaj Rizskov kormányfő a
pénzügyi nehézségek áthidalására azt javasolta az illetékes
közlekedési ágazatnak, hogy az építésre és a vasút üzemeltetésére
hozzanak létre nemzetközi konszernt vagy részvénytársaságot.

    A hét kötetre rúgó tervdokumentáció most az Állami
Tervbizottságban van, s onnan várják a végleges döntést. +++



1990. április 5., csütörtök 13:39


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD