|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Világhíradó:
Magyarország lélekszáma
"Idén január elsején Magyarország népessége
10 millió 450 ezer fő volt. 260 ezerrel kevesebb, mint 10
esztendővel korábban. Ráadásul az utóbbi évtizedben a halálozások
száma meghaladta az élve születéseket, és ez azt jelenti, hogy
tovább apad a lakosság, amit nem pótolnak a bevándorlások sem, mert
az érkezőknél többen telepednek le más államokban.
A derűlátóak vagy közömbösek nem látnak ebben különösebb
tragédiát, sőt még azt a véleményt is megkockáztatják, hogy a mai
lakásínséges helyzetben, a gyatra gazdasági lehetőségek szorításában
elég a felnőtteknek önmagukat és a nyugdijasokat eltartaniuk. Nem
szabad további megpróbáltatásokkal növelni a középkorosztályhoz
tartozók pusztulási arányát. Hiszen a mostani 13,003 ezrelékkel a
nemzetközi élmezőnybe tartozunk. "
|
|
|
|
|
|
|
Amerikai tanácsadók szerepe
|
---------------------------
Washington, 1990. március 24. (Amerika Hangja, Világhíradó) - Magyarországon hivatalosan befejeződött a választási kampány. Ragadjuk meg az alkalmat, és nézzük meg, milyen szerepet játszottak a választási küzdelemben az amerikai politikai kampánytanácsadók.
A Time magazinban a világpolitikai rovat első oldalának jobb felső sarkát magyar szemnek ismerős poszter fotója érkesíti: a Magyar Demokrata Fórum Tovariscsi konyec feliratú kortesplakátja. A cikk, amelyet kísér, azt a címet viseli, hogy a legkelendőbb amerikai export a kampányegyetem. De hogy a büszke hazai olvasó azért nagyon el ne bízza magát, az alcím arra céloz, hogy a jóindulat önmagában nem elegendő.
Hasonló dolgot feszegetett a minap a New York Times is, amelynek Budapestre kiküldött riportere úgy kezdte cikkét, hogy a demokráciának is ára van, hát még a demokratikus választásoknak. Az új magyar pártok - írja a budapesti tudósító - most tanulják csak meg igazán, milyen sokba is kerül egy kampány. Az amerikai stílusú politikai fund raising, azaz adománygyűjtés Magyarországon még ismeretlen művészet, és a kezdeti próbálkozások a magyar lélektanban tájékoztatlan amerikai választási szakemberek legjobb tanácsai ellenére sem hozták meg a várt sikert. Pedig a választási kampány még ott is jókora összeget emésztett fel, ahol csak két párt színeiben vetélkedtek a jelöltek.
A magyar pártok mindegyike pénzhiányban szenved. Meglepő módon - saját bevallása szerint - még az MSZP is. A New York Times tudósítója megemlíti, hogy a legtöbb új párt jó néven veszi a külföldi anyagi támogatást. A riporter szerint ez a taktika aránylag sokkal sikeresebbnek is bizonyult, mint a hazai fund raising-kísérletek. (folyt.)
1990. március 24., szombat
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|