|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Kilenc párt nyilatkozata
"1. A pártok túlnyomó többsége, március 14-ére az SZDSZ-t kivéve
valamennyi, az ünnep közös összefogást megtestesítő nemzeti jellegét
szerette volna kiemelni, pártpolitikai érdekek, az aktuális
választási kampány fölé emelkedve. Úgy vélték, a pártküzdelmek
természetes menetében kellenek napok, ünnepek, amikor azt kell
hangsúlyoznunk, ami összeköt minket a különbözőségek ellenére is.
2. Az SZDSZ álláspontja: legyen korlátlan választási kampány,
képviselőjelöltek beszédei stb., folytatva e napon is a
pártpolitikai küzdelmeket.
Ahogy közeledett március 15-e, a TV vezetői egyre nehezebb
helyzetbe kerültek, mert ők csak azt közvetíthették, amit a rendezők
(adott esetben 13 rendező párt és szervezet) megrendeznek. De az ő
megegyezésük késett. A Fidesz is és az MNP is javasolta: közös
ünnepségre kerüljön sor, melyen határainkon inneni és túli jeles
személyiségeket (Kosáry Domokos, Sütő András, Dobos László stb.)
kérjenek fel a beszédek megtartására, az egész nemzet összefogását
jelképezve. Ez az SZDSZ és az SZDP ellenszavazata miatt nem
valósulhatott meg."
Román nyelvű SZER, Actualitatea:
A román nyelvű SZER-adás elítéli a román magatartást
"A bukaresti vezetés valahogy már megszerezte azt a nagy
ügyességet, hogy a problémákat úgy oldja meg, hogy a szőnyeg alá
sepri, hogy mások ne tudjanak róla. Valahogy így tettek - jobban
mondva semmit sem tettek - a magyar kisebbség problémájának
megoldására az alatt a drága idő alatt, amely januártól napjainkig
telt el."
|
|
|
|
|
|
|
Kritikus a levegő szennyezettsége a fővárosban
|
1990. március 22., csütörtök - A fővárosban közlekedő több
mint félmillió gépjárműnek, mintegy 95 százaléka korszerűtlen. Ezek
a motorikusan elavult járművek Budapesten a levegőszennyezés csaknem
40 százalékát idézik elő - hangzott el csütörtökön, a Fővárosi
Tanács közlekedési és közmű főosztálya által rendezett
sajtótájékoztatón.
A közlekedési szakemberek utaltak arra, hogy az évtizedek alatt kialakult korszerűtlen járműpark létrehozásáért nem a közlekedési ágazat és a Fővárosi Tanács a felelős. Ezeket a levegőt erősen szennyező gépjárműveket az ipari és a kereskedelmi tárca szerezte be, államközi szerződések alapján. A járművek jelentős része emellett egyre inkább elöregszik. Így igen nagy töménységben ontják a több mint 40 féle levegőszennyező anyagot a főváros útjain.
A főosztály több megoldással kívánja ösztönözni a járművek üzemeltetőit arra, hogy csökkentsék a gépjárműveik által kibocsátott levegőszennyező anyagokat. Elhangzott, hogy ilyen ösztönző tényezők lehetnének például a rendszeres kipufogógáz-mérések a közutakon és a telephelyeken, illetve a karbantartási munkák színvonalának növelése, valamint a különböző költségtérítések.
A fővárosban közlekedő több mint 150 ezer kétütemű motor (Trabant, Wartburg, Barkas) által okozott különösen nagyfokú környezetszennyezés csökkenthető lenne, ha négyütemű motorokat építenének ezekbe a járművekbe. Ezért a tanács magára vállalja az átalakítás engedélyezéséhez szükséges hatósági díjak kifizetését. Kiterjesztik ezt a lehetőséget a korszerűtlen és nagy fogyasztású (Volga, Moszkvics) motorok cseréjére is.
Nagy reményeket fűznek a szakemberek az ADALCO jelű adalékanyaghoz is, amelyet már harmadik hónapja próbálnak ki a Főtaxi és a tanács Lada típusú gépkocsijain. Az eddigi tapasztalatok kedvezőek, mivel a kipufogógáz szén-monoxid tartalma csaknem 60 százalékkal, az üzemanyag-fogyasztás pedig 5 százalékkal csökkent. (MTI)
1990. március 22., csütörtök 15:29
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|