|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Magyar híradó:
Március 15. ünneplése Romániában
"Az agyagfalvi ünnepséget megelőzte néhány helyi jellegű
megemlékezés. Kiderült, hogy udvarhelyen éppúgy mint
Székelyszentmihályon olyan honvéd síremlékek maradtak fent titokban,
rejtetten, amelyek ritkaságszámba mennek és rejtettségük révén
túlélték mind az egykori, mind pedig a mai abszolutizmusokat. A
megyében zajló megemlékezéseket a Magyar Demokrata Szövevtség és az
udvarhelyi független és igen olvasott kiadvány: a Szabadság hirdette
meg és koordinálta.
Zöld színű, három: magyar- román- és német nyelvű röpcédulát
jelentett meg a lap, mely tartalmazza e nap székelyföldi krónikáját
éppúgy, mint egy megbékélést sürgető felhívást. Jellemző, bár sokak
által pusztába kiáltó vágynak tűnik ez a szándék, és a megbékélés
reménye. Különösen ha figyelembe vesszük, hogy a szélsőséges Vatra
Romanaesca provokációkat hírdetett meg erre a napra - például
Szatmáron, de egyebütt is. Igaz: bizonyosan sokakat meglepett
errefelé a magyarság gyors magára találása. A mai ünnep is beszédes
példája volt ennek a gyors átalakulásnak. A Talpra magyar, a
piros-fehér-zöld és a 12 pont, a magyar Himnusz - tehát a nemzeti
szímbólumok jelenléte mindenütt különös hangsúlyt kapott, és újra
bebizonyosodott az, hogy természetes tartozékai ezek a közösségi
létnek. "
|
|
|
|
|
|
|
Készül az M0-ás budapesti autópálya félgyűrű
|
1990. április 24., kedd - Megfelelő ütemben épül az M0-ás
autópálya félgyűrű, amely Budapest alatt, az M5-ös - Kecskemétre
futó - utat, illetve a budai oldalon a pécsi 6-os utat köti majd
össze, áthaladva a Csepel-szigeten. Balogh Attila, az Autópálya
Igazgatóság osztályvezetője az MTI-nek elmondta, hogy a szigetet
érintő két, együttesen csaknem 2 kilométer hosszú Duna-hídon a
gyalogjárda kialakításán, a szigetelés előkészítésén dolgoznak a
beruházók. A Csepel-szigeten a 6 kilométer hosszú út már meglévő két
burkolati rétegére most húzzák rá a legfelső, úgynevezett
kopóréteget; az érdesített homok-aszfalt, kőzúzalék keverék
terítését a technológiai előírás szerint akkor kezdik majd meg,
amikor a napi középhőmérséklet tartósan eléri a 15 fokot. A betonozó
és aszfaltozó gépláncok a pesti oldalon is dolgoznak; a soroksári és
az 50-es utat összekötő szakaszon pedig már a padkarendezés, illetve
a vízelvezető-rendszerek építése ad munkát. Hozzáláttak a Duna-Tisza
csatornát átívelő híd építésének előkészítéséhez is.
Az ütemterv szerint októberben adják át a 14,9 kilométeres M0-ás útszakaszt, s ez már valamelyest tehermentesíti a főváros közúti forgalmát. (MTI)
1990. április 23., hétfő 21:30
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|